پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس قوه قضائیه

حوزه/ رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه معنای روشنفکری بر خلاف تعبیر رسانه هاست که هرکسی بیشتر جامعه را به سمت تفکر غربی سوق دهد روشنفکر می نامند، گفت: جلوه روشنفکری حوزه را می توان در دفتر تبلیغات اسلامی دید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با حضور در دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، ضمن آشنایی با دستاوردهای ۱۰ ساله این دفتر در جمع مدیران تصریح کرد: آثار ارزشمندی در دفتر تبلیغات اسلامی تاکنون تهیه شده و این دفتر مساله محوری را به خوبی دنبال کرده و نقش بسزایی در حل مسائل داشته است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه علما، دانشمندان و روحانیون خوش فکری در دفتر تبلیغات اسلامی هستند و چیزهایی را که شاید دیگران به سرعت نبینند را رصد می کنند گفت: در واقع این عزیزان مثل دیده بانی هستند که در دیده بانی به خوبی عمل کرده اند.

وی با بیان اینکه در اقطاب دفتر تبلیغات اسلامی عمیقاَ به سراغ مسائل مهم و محوری رفته و شناسایی خوبی صورت گرفته است اظهارداشت: هم در بحث های فکری و اندیشه ای و هم در شناسایی انحرافات مکاتب مختلف و جریان های انحرافی و نوع پاسخگویی به شبهات و مصون سازی فکری جامعه اقدامات خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه صیانت بخشی فکری جامعه امری بسیار مهم است خطاب به مدیران دفتر تبلیغات اسلامی گفت: کار شما، کار قضاوت و رسیدگی و پرونده ها را کم می کند و اگر باور افراد عمیق باشد، دچار انحرافات، جرم و برخورد با جرم نمی شوند.

وی تصریح کرد: نسبت به تولید علم نیز گام های خوبی در دفتر تبلیغات اسلامی برداشته شده و در عرصه های اصولی، حدیثی، تفسیری، فلسفی و... کارهایی نو و ارزشمند ارائه شده که حوزه های علمیه باید با یک ساز و کار خوب این ها را پرورش دهند و استفاده کنند.

رئیس قوه قضائیه افزود: البته به میزانی که در دفترتبلیغات اسلامی کار انجام داده اید، کارها معرفی نشده و خیلی از افاضل حوزه و دانشگاه از این دستاوردها بی اطلاع هستند.

وی با بیان اینکه در مساله محوری سه نکته "مسئله و شناخت"، "راهکار و تشخیص" و "اولویت ها" وجود دارد خاطرنشان کرد: شما اولویت هایی را اعلام کرده اید و حتما مسائلی هست که می تواند بررسی شود و در اولویت بعدی شماست که حائز اهمیت است و به آن ها نیز توجه کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که دفتر تبلیغات اسلامی را نماد روشنفکری حوزه می دانند گفت: امروز جلوه روشنفکری حوزه را می توان در دفتر تبلیغات اسلامی دید.

وی اضافه کرد: البته معنای روشنفکری بر خلاف تعبیر رسانه ها که هرکسی بیشتر جامعه را به سمت تفکر غربی سوق دهد روشنفکر می نامند، نیست بلکه روشنفکر یعنی کسی که جامعه را خوب بشناسد و مسائل را خوب تشخیص دهد و ایفای نقش کند که در دفتر تبلیغات اسلامی به مسائل به خوبی توجه شده و دانش و بینش را بسیج کرده اند که مسائل را حل کنند و بحمدالله چهره های ارزشمند و اثرگذاری نیز دیده می شود، که از همه آن ها سپاسگزارم.

در ابتدای این دیدار نیز حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی و معاونین این دفتر ضمن خیرمقدم وخوش آمدگویی به رئیس قوه قضائیه، به تشریح عملکرد ۱۰ ساله دفتر تبلیغات اسلامی و دستاوردهای مساله محوری این دفتر پرداختند.

لازم به ذکر است، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بدو پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل گردید و از آغاز تاسیس در سال ۵۸ تاکنون با افزایش مستمر توانایی های خود و با ایفای نقش واسط میان حوزه های علمیه، نظام و نهادهای مردمی تلاش برای رفع نیازهای دینی و فرهنگی، جایگاه ویژه ای در میان سازمان های متولی فعالیت های فرهنگی کشور پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha