جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: معرفی زنان فرهیخته و عالمه یزد به جامعه بانوان کشور به عنوان الگو ، نیازمند کار پژوهشی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام و المسلمین محمدکارگر شورکی، عصر امروز به همراه معاونت های پژوهش، فرهنگی، مالی و نظارت از بخش های مختلف مدارس علمیه سطح دو و سه شهرستان اردکان بازدید کردند و در جلسه ای که با حضور اعضای هیئت امناء، کادر و مدیران مدارس اردکان با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد، هر کدام از مدیران گزارشی را ارائه دادند.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات اساتید، مدیران  و کادر اجرایی مدارس اردکان، به هفته پژوهش اشاره کرد و اظهار داشت: بخش پژوهش بسیار مهم است و شما نباید به آنچه که دارید اکتفا نمایید، بلکه مقوله پژوهش جای کار بسیار دارد و ما هرچه در این زمینه کار کنیم باز کارهای بسیاری باقی می ماند که باید با تلاش وکوشش انجام گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم، شناسایی و معرفی بانوان فرهیخته و عالمه و تأثیرگذار در شهرستان اردکان است و همان طور که حاج آقای شاکر (امام جمعه اردکان) کتاب سیمای فرزانگان را نوشتند و مردان عالم و فرهیخته اردکان را به جامعه معرفی کردند، شما خواهران نیز باید برای بانوان که نیمی از جمعیت کشور را در بر می گیرند الگوهایی از زنان فرهیخته و عالمه که درگذشته و حال زندگی کرده اند را معرفی نمایید و این نیازمند کار پژوهشی است .

وی خاطر نشان کرد: بخش رشته های پژوهش محور که در بعضی مدارس کشور راه اندازی شده است به گفته معاونت پژوهش مرکز مدیریت قم موفق بوده که استان یزد در کشور موفق تر از همه جا عمل کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد: در پژوهش باید نیازهای جامعه را بشناسید تا با پژوهشی موفق بتوانید نیاز جامعه را برطرف کنید و قطعا چنین پژوهشی مخاطب خود را جذب خواهد کرد و باعث افزایش انگیزه درپژوهشگر و مراجعه بیشتر به او جهت انجام امور پژوهشی خواهد شد .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی بیان کرد: در استان یزد فقط در سال ۹۹ تعداد هشت کتاب با موضوعات مختلف توسط خواهران به چاپ رسیده است که با تلاش مضاعف این کار را می شود بهتر و بیشتر انجام داد.

وی در ادامه به  اهمیت آموزش، تعلیم  و تربیت طلاب در ایام بیماری کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: بیماری کرونا مشکلاتی را برای دنیا و کشور ما ایجاد کرده است و قطعا با وجود این بیماری، مشکلاتی بر سر راه آموزش نیز ایجاد شده،  ولی ما باید با تمام ظرفیت برای رفع این مشکلات تلاش نماییم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد اظهار کرد: باید توجه ویژه بهش مقوله آموزش داشته و از طلاب خود که به صورت غیر حضوری تحصیل می کنند غافل نماینم و یکی از راهکارها این است که هر استادی را با چند طلبه در ارتباط قرار دهیم تا از اوضاع عمومی و تحصیلی طلاب باخبر شوند و در صورت ایجاد مشکل برای آنان،  مدرسه برای رفع مشکلاتشان راهکارهایی را ارائه دهد تا طلاب دچار افت تحصیلی نشوند.

در پایان این بازدید هر کدام از معاونت های حوزه خواهران استان درباره مسائل مربوطه با معاونان مدارس جداگانه به بحث و گفتگو پرداختند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha