پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‎الاسلام والمسلمین نجف لکزایی

حوزه/ معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در هفته گذشته شاهد رونمایی از ۳۰۰ اثر پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی بودیم که ۱۰۰ مورد مربوط به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در مراسم اختتامیه مجازی گرامیداشت هفته پژوهش و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همکار فقید پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مرحوم دکتر ابراهیم علیپور اظهار داشت: امسال شیوع کرونا مانع برنامه های هفته پژوهش نشد.
معاون پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در سطح قم و اصفهان و مشهد نه تنها از جلوه و جلای هفته پژوهش کم نشد بلکه با توجه با بهره گیری بیشتر از فضای مجازی، رسانه ای تر شده و ظهور و بروز بیشتری داشت و هدف ما از همه این برنامه ها این است که کارهایی که انجام می‌شود، معرفی شده و به دست علاقه مندان برسد و بحث ما حوزه و دین اسلام بوده و تبلیغ ما از مسیر پژوهش است و می خواهیم از این طریق وظیفه طلبگی خود را انجام بدهیم.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر پژوهشگران ما قبلا در حوزه زبان عربی و فارسی کار می کردند وارد عرصه های دیگری هم شده اند و پژوهشگاه مجلات انگلیسی خود را وارد فاز رسمی کرده است که یکی در پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی و دیگری در پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی است و همین طور در حوزه مجلات عربی اولین مجله عربی در پژوهشگاه علوم و اندیشه سیاسی منتشر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با اشاره به این که تعامل با نخبگان در سطح دنیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: ما با بیش از صد هیأت علمی تمام وقت این پژوهشگاه یک ظرفیت خوبی از اساتید و محققان و نظریه پردازان را در اختیار داریم که زمینه را برای ورود به فاز مرجعیت علمی فراهم می‌کند.

وی بیان داشت: در این هفته نیز چندین کرسی تخصصی برگزار شد که برخی از آنها به تأیید نهایی رسید و امروز در پایان همین جلسه بخشی مورد تقدیر خواهد گرفت وخوشبختانه تعدادی از همکاران در جشنواره های مختلف صاحب رتبه های برتر شدند که در پایان این جلسه تقدیر می شوند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ما مجموعه با نشاط و همکاران با نشاطی داریم و با همه موانعی که وجود دارد به ویژه تضییقات بودجه ای شور و نشاط و فعالیت های علمی رو به رشد بوده و ۳۰۰ اثری که توسط ریاست محترم قوه قضائیه رونمایی شد، بیش از ۱۰۰ اثر مربوط به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

وی با بیان این که پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در حوزه فضای مجازی جهش های خوبی داشته است، گفت: دوستان هم در اداره فناوری پژوهشگاه و هم در پژوهشگاه مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی قدم های خوبی برداشتند که یکی از آنها نمایشگاه مجازی آثار و دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی است که یک کار بزرگ محسوب می‌شود، هرچند هنوز در شروع کار هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha