سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام موسی الرضا تیموری

حوزه/ رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گزارشی از فعالیت های این پژوهشگاه و معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در هفته پژوهش و فناوری را تبیین کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا تیموری در اختتامیه هفته پژوهش و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی با تبریک ولادت حضرت زینب کبری(س) تصریح کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، ۲۵ آذر به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است تا بهانه ای باشد از تلاش سترگ و عظیم پژوهشگران و محققان عرصه علم و دانش، قدردانی شود آنان که با فکر و قلم خود، دانایی و آگاهی را به جامعه بشری ارائه نمودند. 

وی افزود: خدای بزرگ را شاکریم که امسال نیز همانند سال های گذشته توفیق عنایت فرمود تا در محفل علمی و باصفای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، هفته پژوهش و ششمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی را به نحو مطلوب برگزار نماییم و با وجود ویروس منحوس کرونا که احتمال تحت شعاع قرار دادن برنامه ها بود اما به توفیق الهی،  هیچ خللی در اجرای برنامه ها ایجاد نشد و بستر فضای مجازی زمینه ساز اجرای برنامه-های هفته پژوهش گردید. 

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ادامه داد: امیدواریم که با اجرای برنامه های هفته پژوهش، گامی در مسیری که رهبر معظم انقلاب و سکاندار نظام اسلامی ترسیم فرمودند برسیم  که در کلام آن قائد عظیم الشان، هدف از پژوهش، رسیدن به مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علوم و فناوری و حل مسائل فعلی و آینده کشور است.

وی اظهارداشت: برنامه های هفته پژوهش امسال از روز پنج شنبه۲۰ آذر همزمان با افتتاح همایش علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری که به همت دبیرخانه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی _ اسلامی و همکاری معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد آغاز و امروز نیز به حول و قوه الهی پایان می یابد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری تصریح کرد: در این مدت، نشست ها و کرسی های متعددی از قبیل قرآن و تمدن، قرآن و سبک زندگی، پژوهش در علوم اسلامی با رویکرد مسئله محوری، حکمت اسلامی و حقوق انسانی، شاخص های پژوهش در منابع مرجع و غیره برگزار شد که از دبیرخانه مجمع پژوهشگاه های علوم انسانی _ اسلامی و مرکز همکاری-های علمی و بین الملل پژوهشگاه تشکر می نماییم.

وی بیان داشت: رونمایی و تشریح منشور قرآن کریم توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با حضور و سخنرانی اساتید، دیگر برنامه هفته پژوهش بود که با مدیریت آن پژوهشکده  برگزار شد و همچنین رونمایی از آثار دیگر پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه همراه با سخنرانی اساتید حوزوی و دانشگاهی، جلوه ای زیبا به برنامه های هفته پژوهش بخشید.
رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: در ایام هفته پژوهش، از ۳۰۰ اثر مکتوب دفتر تبلیغات اسلامی توسط ریاست محترم قوه قضائیه نیز در نمایشگاه مسئله محوری و عملکرد ده ساله دفتر تبلیغات اسلامی نیز رونمایی شد که بیانگر حجم عظیم تولیدات پژوهشی این دفتر می باشد.

وی بیان داشت: تجلیل از برترین های پژوهش و تقدیر ازاعضای هیات علمی و محققان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تقدیر از پژوهشکده ها و مراکز و گروه های علمی و مجلات برتر پژوهشگاه از برنامه های هفته پژوهش بود که با مدیریت معاونت پژوهشی پژوهشگاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین تیموری گفت: معرفی برنامه های بین الملل و برگزاری هم اندیشی با موضوع فرصت ها و چالش های ارتباطات بین الملل در حوزه پژوهش و فناوری در وضعیت کرونا، برنامه دیگر هفته پژوهش بود که توسط مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه اجرا شد.

وی اظهارداشت: در عصر ارتباطات خصوصا در حال حاضر که جهان به ویروس منحوس کرونا مبتلا شده است، بهره-مندی از فناوری در مسیر توسعه علم و دانش، ضرورتی انکارناپذیر است لذا از برنامه های این هفته، تجلیل از فناوران برتر دفتر تبلیغات اسلامی بود که با دانش فناوری مناسب در مسیر توسعه فعالیت های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی گام برداشته و بستر را نیز برای اجرای برنامه های هفته پژوهش در فضای مجازی فراهم کردند.

رئیس حوزه ریاست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: نمایشگاه آثار و محصولات پژوهشگاه در فضای مجازی نیز از دیگر برنامه ها بود که علاقه مندان می توانند آن را مشاهده و با فعالیت های پژوهشگاه آشنا شوند.

وی ادامه داد: حضور و شرکت فعال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش،فناوری و فن بازار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم نیز از برنامه های هفته پژوهش بود که از طریق فضای مجازی انجام شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha