پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: تحقیق و پژوهش کلید برون رفت از مصرف‌گرایی در عرصه علم و دانش به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینیف عصر  امروز در جشنواره مجازی جهادگران علم و فناوری که با حضور فرزند شهید فخری‌زاده و به همت سپاه حضرت صاحب الامر(عج) برگزار شد، گفت: تحقیق و پژوهش کلید برون رفت از مصرف‌گرایی در عرصه علم و دانش به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: اگر در پژوهش ضعیف عمل کنیم، به همان اندازه مصرف کننده پژوهش‌های دیگران خواهیم بود. رهبر فرزانه انقلاب در بیانات اخیر تأکید کردند که باید در همه زمینه‌ها قوی باشیم؛ یعنی همان طوری که گوشه‌ای از فرمان خدا را با پیروی از آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» در صنایع موشکی عمل کردیم و قوت و قدرتمان عالم‌گیر شد، باید در تمام عرصه‌ها این قوت و پیشرفت را داشته باشیم.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: نگاه دینی، معنوی و جهادی جامعه پژوهشی ما را نسبت به جوامع پژوهشی در ملل دیگر ممتاز می‌کند. خداوند فرمان داده است «وَجَاهِدُوا فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» همه ما می‌دانیم این فرمان جهاد فقط در میدان جنگ نیست بلکه در میدان پژوهش، عرصه‌های اقتصادی، همراهی با مردم و رفع گرفتاری‌های آنها نیز این فرمان خدا صدق می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اگر این فرمان الهی را جدی بگیریم، خداوند بشارت داده است «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» یعنی کسانی که در راه ما کوشش و جهاد می‌کنند و خستگی‌ناپذیر پای کار هستند، راه‌های موفقیت را به آنها نشان می‌دهیم.

 سردار شهید قاسم سلیمانی، جهان اسلام را در عزت و اقتدار، اعتلا بخشید و خداوند نیز به این آیه شریفه تحقق بخشید و همراهی‌اش را با کسانی که خدایی و جهادی پای کار هستند، اعلام می‌کند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین بیان کرد: خداوند فرموده «اتَّقُوا اللهَ وَ یُعَلِّمُکُمُ الله» یعنی پیوند بین تقوا و موفقیت، تقوا و فهمیدن را برقرار کرده است و خدای متعال فرمود اگر برای خدا تقوا پیشه کنید، خداوند شناخت حق و باطل و درست و نادرست را به شما عنایت می‌کند و سر دوراهی‌ها تصمیم پیشروانه ارزشمند را روزی می‌کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در آیه ۳ سوره طلاق آمده است «و من یتق الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لا یحتسب» این آیه شریفه را در زندگی سردار شهید سلیمانی، شهید فخری‌زاده و شهید شهریاری دیدیم و آن موفقیت‌هایی که به دست آوردند برای نماز شب‌ها، توسل‌ها و اعتقادات دینی بود و هر گام موفقیتی در جبهه‌های جنگ، دفاع مقدس و پیروزی‌های عرصه علم، دانش و فناوری داشته‌ایم برای آن بوده که به خدا وصل شده‌ایم و خدا درهای رحمت را گشوده است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha