سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
مراسم افتتاح سامانه کسب بوم

حوزه/ مراسم افتتاحیه و شروع به کار سامانه جامع توانمندسازی کسب و کارهای بومی «کسب بوم» در مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات و معاونان و مدیران کل ستادی و استانی این مرکز و مدیر و مسئولان شرکت ایده نگاران آتیه ساز حضور داشتند.

رئیس مرکز خدمات در این مراسم با تبریک میلاد حضرت زینب(س) گفت: حیات اسلام در جوامع اسلامی را مدیون ایثار و شهادت حضرت ابی عبدالله(ع) و پیام‌رسانی حضرت زینب(س) هستیم.

وی با قدردانی از زحمات، جان‌فشانی‌ها و تلاش‌های جهاد گونه کادر پزشکی و پرستاران در ایام مبارزه با بیماری کرونا افزود: جامعه پزشکی کشور در این ایام فداکارانه و مخلصانه عمل کردند و باانگیزه‌های الهی و انسانی به مردمشان وفادار بودند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه سازمان‌ها نیازمند تحول، ابتکار، خلاقیت و پیشرفت هستند، گفت: سازمان‌ها مانند موجودات زنده یک روز به دنیا می‌آیند و به رشد می‌رسند و اگر لوازم و ضروریات کار برای رشد و توسعه آنها فراهم نباشد رو به افول می‌گذارند.

وی ادامه داد: مرکز خدمات نیز مانند سازمان‌های دیگر است و برای بقا، اثربخشی و روزآمدی به ابتکار و خلاقیت نیاز دارد و نباید به کارهایی که در گذشته انجام شده است بسنده کند.

رئیس مرکز خدمات گفت: مرکز خدمات باید خودش را با نیازهای جدید تطبیق دهد و از تحولاتی که در جامعه ایجاد می‌شود برای انجام مأموریت اصلی خودش استفاده کند.

وی بیان کرد: امروز با آغاز به کار سامانه کسب‌بوم یکی از عرصه‌های ابتکار و خلاقیت برای مرکز فراهم شده است و خدا را شاکرم و ان شاءالله به همین حد بسنده نشود و تلاش‌های مضاعف دیگری برای تحول و ابتکار و خلاقیت در پیش باشد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان اینکه کارهای مبتکرانه و خلاقانه به عواملی نیاز دارد، گفت: اولین عامل این است که کار خود را با برنامه‌ریزی صحیح آغاز کنیم و همه جوانب کار را بسنجیم و برای هر احتمالی یک برنامه مناسب داشته باشیم.

وی داشتن صبر و پشتکار را عامل دیگر عنوان کرد و افزود: کار جدید نیازمند مراقبت و رسیدگی است؛ مدیران مرکز خدمات و مدیران استانی باید پای این کار بایستند و برای موفقیت آن صبوری کنند.

رئیس مرکز خدمات در پایان با قدردانی از تمام کسانی که برای راه‌اندازی این سامانه تلاش کردند، ابراز امیدواری کرد: فعالیت سامانه کسب بوم برای رشد و کمک معیشتی طلاب و خانواده‌هایشان یک گام روبه‌جلو باشد و از مشکلات معیشتی طلاب بکاهد.

در پایان این مراسم، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به‌عنوان اولین نفر در این سامانه ثبت‌نام کردند.

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از محصولات و تولیدات خانواده طلاب برگزار شد.

سامانه کسب‌بوم

سامانه کسب‌بوم بستری است تا اهداف قرارگاه جهادی حضرت خدیجه(س) را با رویکرد هدایت، حمایت و تسهیل گری به ثمر نشاند. کسب‌بوم صرفاً یک سامانه اقتصادی نیست، بلکه در تلاش است که قطار اقتصادی را در ریل فرهنگی به هدف برساند و از این طریق با برنامه‌های حمایتی و هدایتی به ارتقای معیشت طلاب و روحانیون عزیز کمک کند.

تربیت مربیان ارزشمند، تولید محصولات فاخر و تأمین نیازهای فرهنگی اجتماعی از مأموریت‌های جدی سامانه کسب بوم خواهد بود.

آموزشگاه کسب‌بوم

دوره‌های آموزشی

آموزشگاه کسب بوم، بخش تربیت و آموزش خود اشتغالان و کارآفرینان را بر عهده دارد. این بخش شامل دوره‌های آموزشی ویدیویی در زمینه‌های صنایع‌دستی، فعالیت‌های فرهنگی هنری، صنایع تبدیلی و تولیدی کشاورزی – دامی و شیلات، صنایع فرش و کسب‌وکارهای با گرایش فناوری اطلاعات و سایر خدمات می‌باشد.

وبینارهای آموزشی

این بخش شامل کلاس‌ها و کنفرانس‌های آموزشی آنلاین بین مربیان و مهارت آموزان است. جلسات رفع اشکال بین مربیان دوره‌های آموزشی و مهارت آموزان نیز در همین بستر انجام می‌پذیرد.

فروشگاه محصولات

از مهم‌ترین دغدغه‌های شروع یک کسب‌وکار، فروش محصولات تولیدی می‌باشد. کسب بوم این نیاز را نیز برطرف نموده است. در این بخش مهارت آموزان می‌توانند برای خود غرفه مجازی فروش ایجاد نمایند و محصولات تولیدی خود را به فروش برسانند. فرایند تبلیغ، معرفی و دیجیتال مارکتینگ محصولات توسط سامانه کسب بوم انجام می‌شود.

ایده‌های کسب‌وکار

این بخش از سامانه شامل فراخوان، تجمیع و بازخورد ایده‌های کسب‌وکار کارشناسی شده در حوزه‌های متنوع می‌باشد. علاقه‌مندان قبل از شروع کسب‌وکار می‌توانند با مراجعه به این بخش از اطلاعات آن بهره‌مند شوند. در این قسمت قابلیت به اشتراک‌گذاری ایده‌های کسب‌وکار توسط کاربران وجود دارد.

آمایش سرزمینی

این بخش شامل شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌های کسب‌وکار استان‌ها و شهرستان‌ها می‌باشد تا کاربران از اولویت‌های سرمایه‌گذاری و راه‌اندازی کسب‌وکار در منطقه خود مطلع شوند.

اتاق مشاوره

بخش مشاوره سامانه کسب بوم، شامل لیست مشاوران متخصص و متعهد در حوزه‌های گوناگون مشاوره می‌باشد که افراد قبل از شروع کسب و کار و یا حتی برای توسعه کسب و کار خود می‌توانند از طریق بستر کسب‌بوم با مشاورین آشنا و از راهنمایی‌های آنان بهره‌مند شوند تا تصمیم‌های بهتری برای کسب‌وکار خود اتخاذ نمایند.

استخدام یار

با توجه به اینکه دستگاه‌های دولتی و نهادها برای جذب نیرو از آزمون‌های استخدامی بهره می‌برند، لذا در سامانه کسب‌بوم امکاناتی ایجاد شده تا خانواده طلاب با مراجعه به بخش استخدام یار بتوانند در اتاق‌های آمادگی آزمون استخدامی شرکت نمایند و خود را برای موفقیت در آزمون استخدامی مهیا سازند.

مجله کسب‌بوم

تهیه محتوای متنی، مطالب آموزشی، تألیف کتاب کار دوره‌های آموزشی، کتاب‌های الکترونیکی، جزئی از امکانات این بخش هست.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اسکندری IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۳
    0 0
    آدرس سایت دارن؟
  • محبوبه IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام کاش جایی برای حمایت ما زنان باشه از لحاظ آموزش و بعد کارآفرینی. توانایی داریم ولی یه مکانی باشه که از ما حمایت بشه