جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز مدیریت حوزه اصفهان

حوزه/ اگرچه متاسفانه شاهد بودیم که سخنان اهانت آمیز و به دور از ذره ای انصاف از دهان فردی که ملبس به کسوت روحانیت است، خارج شد، اما تاریخ از این افراد کوته بین و بی بصیرت، فراوان دارد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان بیانیه ای سخنان موهن یک روحانی نما، تصریح کرد: بدون شک ولی فقیه ستون خیمه انقلاب اسلامی است و دشمنان به هر شیوه و روشی به دنبال تضعیف آن هستند.

متن پیام در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَدْ جَاءَکُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّکُمْ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ وَمَنْ عَمِیَ فَعَلَیْهَا وَمَا أَنَا عَلَیْکُمْ بِحَفِیظٍ

سوره انعام ۱۰۴

در طول تاریخ همواره جریان حق و باطل امتداد داشته است و مهم ترین معیار و محک افراد، حضور در جبهه حق یا باطل است؛ بصیرت، تیزبینی و وسعت افق دید باعث می شود انسان بتواند در تعیین سرنوشت و فرجام خودنوشته خویش موثر باشد و روحانیت به دلیل آنکه ملبس به لباس دین است باید با تهذیب نفس و دقت و هوشیاری حرکت کند چرا که لغزش او بسیار خطرناک است.

حضرت امام خمینی (ره) می فرماید: «اگر به سبب اعمال و کردار و رفتار ناروای شما یک نفر گمراه شده از اسلام برگردد، مرتکب اعظم کبائر می باشید، مشکل است توبه شما قبول گردد».

اگرچه متاسفانه شاهد بودیم که سخنان اهانت آمیز و به دور از ذره ای انصاف از دهان فردی که ملبس به کسوت روحانیت است، خارج شد، اما تاریخ از این افراد کوته بین و بی بصیرت مثالهای فراوانی دارد اما خدا نکند که رفتار و گفتار ما به جای هدایت، باعث انحراف گردد.

بدون شک از ارکان اصلی و ستون خیمه انقلاب اسلامی، ولی فقیه است که دشمنان به هر شیوه و روشی به دنبال تضعیف آن هستند. امام و ولی در فرهنگ شیعی جایگاهی مهم دارد و جامعه، سعادت خود را مرهون اطاعت از ولی است؛ امیرالمومنین (علیه السلام) در خطبه ۳۵ نهج البلاغه فرمودند: «شما امام بر حق خود را نافرمانی می کنید و آنان سردمداران غاصب و باطل خویش را اطاعت می کنند».

مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان ضمن محکوم کردن سخنان آقای امجد، از مسئولان ذی ربط تقاضامند است طبق مقررات و قوانین با چنین افرادی قاطعانه برخورد کنند.

والسلام علی من اتبع الهدی

روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان اصفهان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha