پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ حسین النمر از روحانیون شیعه عربستان

حوزه/ نیرو های رژیم آل سعود، شیخ حسین النمر از روحانیون شیعه عربستان و "اشتیاق محمد آل سیف" نویسنده زن عربستانی را بازداشت کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نیرو های رژیم آل سعود، شیخ حسین النمر از روحانیون شیعه عربستان و "اشتیاق محمد آل سیف" نویسنده زن عربستانی را بازداشت کردند.

بعد از سه ماه پنهان کردن بازداشت "اشتیاق محمد آل سیف" نویسنده عربستانی و همسر شیخ عبد الغفار الزاهر، منابع خبری از بازداشت وی خبر دادند.

بر اساس گفته این منابع خبری، دلیل بازداشت "اشتیاق محمد" مطالبه آزادی فرزندش است که به اتهام توییت زنی در خصوص آزادی بیان از سوی سازمان آگاهی عربستان سعودی بازداشت شده است.

امیر منطقه شرق عربستان به خاطر همین درخواست، وی را به ۶ ماه حبس محکوم کرده است.

"اشتیاق محمد آل سیف" معلم  انگلیسی و نویسنده مقالات بوده و در برپایی فعالیت ها و نشست های فرهنگی مشارکت داشته و عضو انجمن انسانی است.

همچنین در همین راستا، اقدام مقامات رژیم آل سعود در بازداشت شیخ حسین النمر فرزند شهید باقر النمر، گام جدید این رژیم در هدف قرار دادن علمای شبه جزیره عربستان به ویژه علمای قطیف و احساء است.

مقامات سعودی در برهه اخیر، سید هاشم الشخص، سید خضر العوامی و شیخ عباس السعید از روحانیون شیعه و "محمد بو جباره" از مداحان اهل بیت (ع) را بازداشت کرده و مسجد امام حسین (ع) در العوامیه را تخریب کردند.

 این بازداشت ها همزمان با سالگرد شهادت آیت الله نمر باقر النمر انجام می گیرد.

همچنین یک فعال اهل قطیف نوشت: مقامات سعودی تاکنون ۱۶ عالم شیعه را در منطقه قطیف و احساء بازداشت کرده است و شیخ حسین النمر چهارمین شخصیت علمایی است که در مدت زمان کوتاه بازداشت شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha