جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت السالام عابدینی

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: کسانی که به تقوا دست یابند، مسائلی که دیگران نمی‌فهمند را درک می‌کنند، در واقع تفسیر شخصیتی مانند شهید سردار سلیمانی است، چون خداوند بصیرت را روزی این شهید بزرگوار کرده بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری مراسم نهم دی، با اشاره به نکات قرآنی تصریح کرد: یک مطلب این است که مقام معظم رهبری فرمودند: خداوند ۹ دی را به نتیجه رساند و این جمله مشابه جمله‌ای است که امام(ره) فرمود: خدا خرمشهر را آزاد کرد. درباره کرونا هم تاکید داریم که خدا باید این بلا را از میان بردارد، اگر حواسمان به این نکته نباشد به هدف مطلوب نخواهیم رسید.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه در همه زمینه‌ها خداوند است که کارها را درست می‌کند، ابراز کرد: سردار سلیمانی برای خدا قیام کرد و جانش را در این راه گذاشت چون با خدا معامله کرده بود؛ وقتی معامله صادقانه شد خداوند به اندازی در کلام و اراده و وجود شهید سلیمانی نفوذ کرد که دیگر امریکا را مانند عده ای، بزرگ ندید و توانست بگوید که "آقای ترامپ قمارباز من حریف تو هستم"، و در نهایت تاثیر خودش را هم گذاشت.

 وی ادامه داد: در ۹ دی هم خداوند عظمت و پیروزی اسلام و انقلابیون را نشان داد؛ دشمنان چاره‌جویی و نقشه‌کشی کردند و خداوند هم نقشه کشید اما نقشه‌های دشمنان نقش برآب شد، یعنی یک تهدید جدی تبدیل به یک فرصت معنوی استحکام بخش به نظام و مستحکم شدن محبت آدم‌ها در کشور تبدیل شد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: ۹ دی که روز بصیرت نامیده شده به این معنی است که تمام زندگی ما باید عطش بصیرت داشته باشد؛ متاسفانه برخی افراد تمام عمر خود را بدون بصیرت و فهم زندگی کردند و حقیقت عالم را نمی‌بینند و متوجه نمی‌شوند که مرگ چیست. قرآن و وعده‌ها و محبت خداوند را درنمی‌یابند لذا لذت واقعی زندگی را نمی‌چشند.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند تمام امکانات بصیرت و فهم را در اختیار انسان قرار داده است، اما زمانی که از آن‌ها غافل می‌شود. در آیات قرآن کریم از این افراد به عنوان چهارپایان و غافلان یاد می‌کند یعنی ذاکر نیستند و با قرآن سروکار ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: باید در دهه بصیرت خواسته خداوند را اجرا کنیم و باید ببینیم ما چه سهمی در بصیرت افزایی و نزدیک شدن دل‌ها در سایه قرآن داریم؛ باید بصیرت قرآنی را دریابیم.

 وی با اشاره به آیه ۲۰۱سوره اعراف اظهار کرد: کسانی که اهل تقوا می‌شوند، شیطان درصدد این است که چگونه و با چه ابزاری می‌تواند این افراد را در دام بیندازد و ضعف‌های افراد را نشانه می‌گیرد تا در آن‌ها نفوذ کند. قرآن می‌فرماید که کسانی که تقوا دارند دست رد به سینه شیطان می‌زنند که امام راحل در شناخت منافقین زمان این گونه عمل می‌کردند.  

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه نماز و ذکر نور تقوا را در دل‌ها روشن می‌کند، عنوان کرد: کسانی که به تقوا دست یابند، مسائلی که دیگران نمی‌فهمند را درک می‌کنند، در واقع تفسیر شخصیتی مانند شهید سردار سلیمانی است، چون خداوند بصیرت را روزی این شهید بزرگوار کرده بود.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم تقوای خود را آزمایش کنیم باید ببینیم که چه میزان انگیزه داریم که پرچم اسلام برافراشته باشد و در کشورهای اسلامی در مقابل استکبار جهانی می‌ایستیم؛ وقتی حضور ایران در سوریه زیر سؤال می‌رود در واقع این معنی را دارد که نسبت به برافراشته شدن پرچم اسلام بی‌تفاوت باشیم، لذا حفظ شعائر دینی اهمیت بالایی دارد.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: عده‌ای به فرمان شیطان به دنبال بدی‌ها هستند؛ سردار سلیمانی شعائر الهی را با عظمت مطرح کرد که راهپیمایی میلیونی اربعین از آثار به جامانده از این شهید بزرگوار است؛ کاری که شاید هیچکدام از ما تصور نمی‌کردیم اتفاق بیفتد، لذا این بصیرتی بود که در شهید سلیمانی وجود داشت.

 نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان گفت: خداوند هم عظمت به شهید سلیمانی عطا کرد و محبتش را در دل‌ها انداخت؛ در مقابل هم متکدیان غرب و امریکا را نشان داد که جز ذلت و بی‌وفایی و عوامل دشمن شدن برای تخریب ارزش‌های انقلابی و نادیده گرفتن خواسته ملت و تخریب آزادی ملت نداشتند که در برگه‌های زندگی آن‌ها دیده می‌شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha