پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاندار خراسان شمالی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: یک تفاهم‌نامه ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های استان بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، عصر پنج شنبه در نشست شورای اداری که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با ارائه گزارشی از وضعیت حوزه‌های مختلف، به بیان مشکلات، مطالبات و نظرات و دیدگاه‌های خود برای ارتقای جایگاه استان پرداخت.

درخواست مساعدت از دستگاه قضا برای تخصیص کامل اعتبارات هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های مختلف استان که در سفر سال ۹۱ مقام معظم رهبری تصویب شده بود، از مهم‌ترین خواسته‌های استاندار بود.

در این جلسه استاندار اعلام کرد که یک تفاهم‌نامه ۲۵ هزار میلیارد تومانی نیز برای توسعه زیرساخت‌های استان بین دستگاه‌های اجرایی و قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی نیز در این جلسه بر لزوم وحدت و همدلی قوا برای حل مشکلات مردم و تداوم مبارزه قاطع با فساد تأکید کرد و خواستار مدیریت بازار بورس و مبارزه با گرانی‌ها و جلوگیری از افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار آزاد و تسهیل شرایط کار قضات متخصص باتجربه در این استان شد.

سید محمد پاکمهر، رئیس مجمع نمایندگان استان هم با تقدیر از عملکرد دستگاه قضا در حمایت از تولید و واحدهای تولیدی درخواست کرد در جریان سفر رئیس قوه قضاییه، تکلیف کارخانه سیمان سمنگان که ۱۸ سال پیش با هزینه ۵۰۰ میلیارد تومانی کلنگ زنی شده اما به‌صورت نیمه‌کاره رها شده، روشن شود تا هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد؛ او گفت که با آغاز به کار این مجتمع عظیم تولیدی برای هزار نفر به‌صورت مستقیم و برای ۲ هزار نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد شد.

خانم یغمایی هم به نمایندگی از بانوان استان خراسان شمالی در این جلسه سخن گفت و از اقدامات قوه قضائیه برای صیانت از نظام خانواده، ازجمله تقویت دفاتر حمایت از زنان و کودکان در دادگستری‌ها و همراهی در تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی تقدیر کرد.

وی در ادامه خواستار نقش‌آفرینی هر چه بیشتر دستگاه قضایی برای اصلاح و تصویب قوانین به نفع خانواده شد.

خانم یغمایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه‌های اجرایی شده برای حمایت و اشتغال زندانیان در استان خراسان شمالی گفت که با ایجاد ۷ واحد تولیدی از سال ۷۹ تاکنون هیچ زن زندانی بیکاری در استان وجود ندارد.

او اعلام کرد به‌زودی ۳ واحد تولیدی جدید برای زنان زندانی و خانواده‌های آن‌ها آغاز به کار می‌کند و ۱۵۰ میلیارد تومان نیز برای حرفه‌آموزی آن‌ها در سال جاری در نظر گرفته شده است.

خانم یغمایی در پایان با اشاره به آزادی همه زندانیان زن جرائم غیر عمد استان ظرف یک سال گذشته، خواستار اعطای مرخصی پایان دوره به زندانیان زنی شد که کمتر از یک سال به پایان حبس آن‌ها مانده و واجد شرایط مرخصی هستند که رئیس قوه قضاییه، رئیس دادگستری استان را مأمور بررسی و پیگیری موضوع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha