جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیسی

حوزه/ رئیس دستگاه قضایی گفت: یکی از موضوعات مهم که در دیدارهای مردمی نیز نمود می‌یابد، مسئله ناآشنایی مردم به‌حق‌وحقوق خود است، لذا همه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و همه نخبگان و تریبون داران و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم را با حقوق خود آشنا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه، شامگاه پنج‌شنبه در دیدار قضات و کارکنان قضایی خراسان شمالی، افتخار مجموعه قضایی استان خراسان شمالی را حضور خانواده شهدا و ایثارگران و نیروهای جوان و انقلابی در این مجموعه دانست و گفت: مجموعه دست‌اندرکاران قضایی در امر خطیر کشف حقیقت به همکاری نیروهای انتظامی، وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و نیروهای بسیجی نیازمند هستند؛ همچنین کارشناسان و وکلای خوب نیز مددکار دستگاه قضایی در امر کشف حقیقت هستند.

 رئیسی ضمن قدردانی از اقدامات دادگستری خراسان شمالی برای پایان دادن به پرونده‌های معوقه گفت: ما در دادگستری‌ها مطلقاً نباید دارای پرونده‌های معوقه باشیم مگر آن دسته از پرونده‌هایی که تعویق در رسیدگی به آن‌ها، توجیه دارد.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: سیاست کاهش جمعیت کیفری که در استان خراسان شمالی دنبال می‌شود، مورد تأکید مقام معظم رهبری است و ما نیز مکرراً مجموعه دادگستری‌ها در استان‌های مختلف را به تحقق این مهم توجه داده‌ایم.

رئیسی ضمن ترغیب برای حرکت کردن به سمت دادرسی الکترونیکی عنوان کرد: مجموعه قضایی استان خراسان شمالی باید هرچه بیشتر به این سمت حرکت کند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در لایحه شوراهای حل اختلاف عنوان کرد: ما از طریق مجلس به دنبال آن هستیم که این مشکلات را برطرف کنیم؛ البته بخشی از موضوعات مطرح در این لایحه را نیز دولت نپذیرفته است که در جهت رفع این موضوع اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تعداد کثیری از مردم و مراجعان به دستگاه قضایی خراسان شمالی طی روز جاری گفت: یکی از موضوعات مهم که در دیدارهای مردمی نیز نمود می‌یابد، مسئله ناآشنایی مردم به‌حق‌وحقوق خود است، لذا همه رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی و همه نخبگان و تریبون داران و اصحاب رسانه باید تلاش کنند تا مردم را با حقوق خود آشنا کنند؛ امری که تحقق آن، مراجعه مردم به دستگاه‌های مختلف ازجمله دادگستری‌ها را منظم می‌کند.

آیت‌الله رئیسی قانون رسیدگی به تخلفات اداری در کشورمان را در زمره بهترین قوانین دانست و تأکید کرد که اگر اشکالی در این زمینه وجود دارد ناشی از عدم اجرای این قانون است.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: باید از سازمان‌های اداری کشور، اجرای کامل و جامع قانون رسیدگی به تخلفات اداری را مطالبه کنیم چراکه اجرای جامع این قانون از سرریز شدن پرونده‌ها به دادگستری‌ها و دستگاه قضایی جلوگیری می‌کند.

 رئیسی، قانون ارتقای سلامت اداری را همچون قانون رسیدگی به تخلفات اداری، در زمره بهترین قوانین کشور دانست و بر اجرای کامل این قانون از سوی دستگاه‌های اداری تأکید کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به عملکرد دادگستری خراسان شمالی نیز گفت: در رتبه‌بندی ارائه‌شده از سوی معاونت راهبردی قوه قضائیه، استان خراسان شمالی دارای عملکرد خوبی است اما در برخی شاخص‌ها باید تلاش‌های بیشتری در این استان صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    ریاست محترم دستگاه قضایی جناب آقای آیت الله ریسی تو را به حق ابا عبدالله الحسین قسمت می دهیم از حق ایثار گران شرکتی که دیوان عدالت اداری باعث حذفشان از این استخدامی شدند دفاع کنید