جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد حسینی

حوزه / یک کارگردان گفت: فیلمی که قرار است درباره حاج قاسم سلیمانی ساخته شود می‌بایست در فرمت بین‌المللی باشد تا تمام جهان را مخاطب خود داشته باشد.

سید محمد حسینی، کارشناس سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه فیلمسازی درباره قهرمانان ملی جزو الویت‌هاست، اظهار کرد: یکی از اهرم‌های جذابیت در سینما، فیلمسازی درباره قهرمانان ملی است. این ویژگی را در بسیاری از کشورهای صاحب سینما می‌توان مشاهده کرد، اما متاسفانه در سینمای ما هنوز نتوانسته‌ایم کارهای درخور توجهی درباره سرداران خود تولید کنیم.

وی افزود: در ایام انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دلاوران بسیاری به شهادت رسیدند که زندگی هر یک از آنها می‌تواند الهام بخش یک کار خوب باشد، اما بیایید بررسی کنید زندگی چند شهید به شکلی زیبا در کارهای نمایشی تصویر شده است؛ کارهایی که بتوان آنها را در قالب استانداردهای سینمایی تعریف کرد.

این منتقد سینما تاکید کرد: اگر قرار است به قهرمانانمان نگاهی سطحی و ارزان داشته باشیم همان بهتر که در این رابطه کاری انجام ندهیم، چون معتقدم فیلمسازی در این رابطه باید با تمام امکان انجام شود تا عظمت شخصیت مورد نظر را در قاب تصویر هم ببینیم. لازم به ذکر است برای رسیدن به این خواسته نهادهای نظامی و دیگر سازمان‌های مرتبط هم باید به کمک سینما بیایند تا بهترین اتفاقات در این رابطه رقم خورد.
وی در پاسخ به این سوال که فیلمسازی درباره سردار حاج قاسم سلیمانی چه شاخصه‌ای دارد، بیان کرد: حاج قاسم در قلب همه ایرانی جایگاهی ویژه دارد، برای همین اگر قرار است در فیلمی به صورت مستقیم زندگی وی تصویر شود باید مقیاس آن کار بین‌المللی باشد، چون باور دارد کاری با این محوریت قادر است در خاورمیانه مخاطبان بسیاری داشته باشد.

این مولف سینمایی در پایان تاکید کرد: توصیه من مسئولان سینمایی این است که فیلمسازی درباره حاج قاسم را سریعتر آغاز کنند، چون تجربه به ما نشان داده اگر در این زمینه کم کار باشیم به دیگران اجازه داده‌ایم تا چهره قهرمانان ما را مخدوش کنند. این اتفاق بارها از طریق هالیوود رخ داده است، پس بیایم این بار موضع تدافعی نداشته باشیم و زودتر با فیلم‌های خود به هجمه‌های فرهنگی دشمن حمله کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha