جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قپانچی  امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس گفت: عراق مدیون مبارزه این دو شهید است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف به مناسبت سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، با بیان اینکه عراق مدیون مبارزه این دو شهید است، افزود: شهادت این دو، ما را از ادامه راه تا رسیدن به پیروزی یا شهادت باز نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه شایسته است شهید المهندس نماد تمامی عراقی ها باشد، عملیات ترور شهیدان سلیمانی و المهندس که آمریکا مرتکب آن شد را محکوم کرد و ترامپ را اولین تروریست جهانی توصیف نمود.

امام جمعه نجف اشرف در بخش دیگر سخنان خود شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را یاد آور شد و به به حدیث شریف (انما سمیت فاطمة لان الله فطمها وشیعتها علی النار) اشاره کرد. (نام دخترم را فاطمه نهادم زیرا خدای عزّ و جلّ او و هر آن کس که او را دوست بدارد، از آتش جهنّم بریده و جدا نموده است).

حجت الاسلام و المسلمین عید میلاد مسیح را به مسیحیان تبریک گفت و بیان داشت: ما معتقدیم که حضرت عیسی (ع) یکی از پیامبران اولو العزم است، امّا غلّو نمی کنیم و ایشان را خداوند یا فرزند خدا نمی دانیم.

وی با برگزاری مراسم رقص و آواز و لهو و لعب به ویژه در شهر های مقدس عراق مخالفت کرد و گفت: این عاقلانه نیست که مسلمانان به این مناسبت مراسم های خارج از چارچوب دین برگزار می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha