جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: مردم با سربلندی و بصیرت در مقابل فتنه ها ایستاده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار اعضای شورای بسیج طلاب  حوزه علمیه قزوین گفت: در ایام خاصی هستیم که یادآور فتنه‌انگیزی‌های فتنه‌گران بوده و مردم ما سرافراز، سربلند، با بصیرت و با حرکت جهادی در مقابل فتنه‌ها ایستادند و امتحان خوبی دادند و نمره قبولی را از امام‌المسلمین دریافت کردند.

 وی با تأکید بر اینکه باید برای مقابله با فتنه‌ها جدیت داشته باشیم و هراسی به دل راه ندهیم، تصریح کرد: برخی در مقابل فتنه‌ها سکوت می‌کنند و تا آخر ماجرا صبر می‌کنند تا بر اساس نتیجه سخن بگویند، اما کسانی که با خدا عهد و پیمان دارند خود را در این بازی‌ها قرار نمی‌دهند و در هر شرایط وظیفه دینی و الهی خود را انجام می‌دهند و از آبرو و از دست دادن مقام ترسی ندارند.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین با با بیان اینکه باید کاری کنیم تا بصیرت و بینایی در جامعه به حد اعلا برسد، خاطرنشان کرد: احیای مساجد و تلاش برای بصیرت بخشی هر چه بیشتر امامان جماعت، یکی از رسالت‌های امروز ما برای تحقق جامعه امام و امتی است.

 امام جمعه قزوین تصریح کرد: بصیرت‌بخشی مبانی دارد؛ اگر تقوا نباشد، بصیرت شکل نمی‌گیرد و کار می‌برد تا زندگی خود را بر اساس صداقت و تقوا پیش ببریم و همه اینها با امامت تحقق می‌یابد و این هماهنگی‌ها، بصیرت بخشی‌ها، به روز دیدن وقایع و شناخت فتنه‌ها یکی از وظایف ماست.

 وی با تأکید بر اینکه تمام بخش‌های دین را موزون ببینیم، گفت: خداوند برای شناخت و مقابله با فتنه اهمیت زیادی قائل شده است، اما گاهی این موضوع از محور و اصل بودن خارج می‌شود و مسائلی که در قرآن از اهمیت کمتری برخوردار است، محور قرار می‌گیرد و این مسیری اشتباه است و هر جا اینگونه عمل کرده‌ایم باید روش خود را اصلاح کنیم.

 انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha