جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سعیدی دیدار اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان قم

حوزه/ امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه هیئات نباید فقط به قشر مذهبی و سنتی محدود شود، گفت: هیأت باید برای تمامی اقشار و سنین جامعه برنامه داشته باشد و بتواند ارتباط مطلوبی با سطوح مختلف جامعه برقرار کند تا فرهنگ فاطمی و حسینی به شیوه مطلوب در جامعه ترویج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای شورای هیأت‌های مذهبی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر انجام شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها به تمام شیعیان و محبین آن حضرت اظهار کرد: در ایام شیوع کرونا هیأت‌ها سعی کردند با یک تحلیل درست گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشند و مشکلات ناشی از کرونا را به خوبی مدیریت کنند و با وجود اینکه برخی سعی در سوءاستفاده از این بحران داشتند اما هیأت‌ها توانستند با هوشیاری و بصیرت از سوءاستفاده‌ها جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیأت نباید فقط به قشر مذهبی و سنتی محدود شود، عنوان کرد: هیأت باید برای تمامی اقشار و سنین جامعه برنامه داشته باشد و بتواند ارتباط مطلوبی با سطوح مختلف جامعه برقرار کند تا فرهنگ فاطمی و حسینی به شیوه مطلوب در جامعه ترویج شود.

امام جمعه قم با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر لزوم آتش به اختیار بودن نیروهای جهادی افزود: منظور رهبری این است که در آن جایی که شکوه اسلام، انقلاب و ولایت و شکوه دفاع از اهل‌بیت علیهم‌السلام و خون شهدا نشان داده می‌شود همانند قضایای ۱۹ دی و تشیع با شکوه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، همه در صحنه حضور یابند و این کاری است که هیأت‌های مذهبی زیر ساخت‌های آن را در دست دارند و خوب عمل می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: هدف از هیأت‌داری این نیست که به هر بهانه‌ای مردم را جمع کنیم بلکه موضوع مهم استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هیأت است.

در این دیدار جواد اشعری مسئول شورای هیأت‌های مذهبی استان و اعضا این شورا به بیان دیدگاه‌ها و مشکلات پیش روی هیأت‌ها پرداخته و گزارشی از اهم فعالیت‌های یک سال گذشته این شورا ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha