جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، بحران‌ها و چالش‌های پس از آن بسیار راهگشا بوده و امروز نیز می‌توانیم با مشارکت مردم صنعت گردشگری را به جایگاه حقیقی خود برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز  در دیدار دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی و جمعی دیگر از مسئولان استان قزوین  گفت: استان قزوین با شاخصه صنعتی، کشاورزی و پیشینه افتخارآمیز میراث فرهنگی شناخته می‌شود و با این پیشینه افتخار آمیز لازم است تلاش بیشتری برای معرفی ظرفیت‌های استان قزوین صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد:  آثار میراث فرهنگی در تمام کشورها وجود دارد اما آن چیزی که ایران را نسبت به سایر کشورهای دنیا متمایز کرده است، برخورداری از روح عرفان و معنویت در آثار و بناهای میراثی است و این فرهنگ به بناها و ساختمان‌ها آبرو بخشیده است.

 امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه ظرفیت‌های میراثی و فرهنگی هر جامعه نشان دهنده غنای فرهنگی آن جامعه است، خاطرنشان کرد: هر چه بتوانیم زمینه حضور بیشتر گردشگران خارجی را فراهم کنیم، نقش مهم و بیشتری در معرفی فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی کشور ایفا کرده‌ایم و الحمدلله این ظرفیت عظیم در کشور ما وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، تقویت هویت ملی و دینی را ضروری دانست و  بیان کرد: بعضاً در شهرهای نوپا آثاری از هویت اسلامی و ایرانی مشاهده نمی‌شود اما شهرهایی نظیر قزوین، اصفهان و شیراز حقیقتاً ظرفیت بسیاری در معرفی تاریخ و پیشینه افتخارآمیز کشور دارند و می‌باید از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوب و شایسته بهره برد.

 وی با بیان اینکه حضور مردم در تمام عرصه‌ها از جمله صنعت گردشگری گره گشاست، اظهار کرد: حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی، بحران‌ها و چالش‌های پس از آن بسیار راهگشا بوده و امروز نیز می‌توانیم با مشارکت مردم صنعت گردشگری را به جایگاه حقیقی خود برسانیم.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین در بخش پایانی صحبت های خود به برخی از مشکلات حوزه میراث فرهنگی در قزوین اشاره کرد و خواهان رسیدگی به مشکلات مسجد جامع و تسریع در روند بازسازی آن، مسجدالنبی(ص) و محل پارک خودروها در زمان برگزاری نماز جمعه، مرمت و توسعه مدرسه صالحیه، پروژه خیابان شهید انصاری، بنای مدرسه سردارین و توجه به حل مشکلات مردم در پروژه بازسازی و توسعه امامزاده حسین(ع) شد.

دکتر علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار اظهار کرد: صنعت گردشگری سومین اقتصاد دنیا را شکل می‌دهد و از هر ۱۰ شغل یک شغل مرتبط با حوزه گردشگری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha