پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تفاهم نامه مرکز خدمات و جهاد دانشگاهی

حوزه/ بستر حوزه های علمیه و روحانیون سراسر کشور زمینه مناسبی برای فعالیت های جهاد دانشگاهی است و تمام توانمندی های خود را در این راستا و برای خدمت به جامعه روحانیون و علمای دین به کار خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور به همراه مدیران و معاونان عالی این نهاد و دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با حضور در مرکز خدمات حوزه های علمیه با حجت الاسلام و المسلمین ربانی مدیر این مرکز دیدار و گفت و گو کردند.

وی عنوان کرد: جهاد دانشگاهی در علوم جدید مانند سلول درمانی که در آینده ای نزدیک جایگزین دارو درمانی می شود، درمان زخم های دیابتی، گیاهان دارویی، فنی، کشاورزی، تصحیح نژاد دامداری با تکنیک شبیه سازی و...فعالیت می کند.

طیبی با بیان اینکه ما توان کارهای بزرگ را در کشور داریم، اظهار کرد: مشکلی در تولید فناوری و توسعه آن وجود ندارد و فقط باید توان ملی باور را کنیم و با برنامه ریزی و اجرای به موقع داشته باشیم تا در زمان مناسب بهره برداری کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور یادآور شد: درحوزه آموزش دو دانشگاه، یک دانشکده علوم پزشکی، شش موسسه آموزش عالی، ۴۶مرکز آموزش علمی کاربردی، ۱۳۰ مرکز آموزش کوتاه مدت عمومی و تخصصی درسراسرکشور داریم.

وی افزود: زمانیکه در سال ۹۲ به عنوان اعضای آموزش شورای انقلاب فرهنگی به حضور آیت الله خامنه ای رسیدیم، ایشان از القای فرهنگ بیگانه از طریق متون انگلیسی ابراز نگرانی کردند و فرمودند ما متون انگلیسی و منابعی مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی نداریم که در همین راستا ما یک مجموعه هشت جلدی را  در دست تدوین داریم.

وی با اشاره براینکه در منابعی که از دولت گرفتیم، ضریب چهار تا پنج برابر ارزش افزوده ایجاد کرده ایم، خاطر نشان کرد: در حوزه های فرهنگی موسسات مختلف، سه خبرگزاری، مرکزانتشارات و...داریم و یک مرکز افکار سنجی داریم که وجود این مرکز بسیار ضروری است؛ زیرا زمانی که برنامه‌ای در کشور اجرا می‌شود باید نتیجه ان به مدیران منعکس گردد تا بتوانند برنامه های خود را اصلاح کنند.

طیبی با تاکید براینکه خدمت به طلاب و روحانیون از افتخارات جهاد دانشگاهی است، بیان کرد: احساس وظیفه داریم که در راستای توانمندی‌های جهاد دانشگاهی همکاری هایی باحوزه علمیه داشته باشیم و امیدواریم با تفاهم نامه های همکاری با حوزه علمیه خدماتی را ارائه بدهیم و خدمات موردنیاز خود را نیز دریافت کنیم.

در پایان این دیدار تفاهم نامه مشترک همکاری بین جهاد دانشگاهی سراسر کشور و مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور در حوزه های مختلف درمانی، خدماتی، کارآفرینی و ... به امضای طرفین رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha