جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس

حوزه/ به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، عراق به مدت دو هفته مراسم بزرگداشت برگزار می کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، کشور عراق با شعار "شهادت و حاکمیت" به مدت دو هفته مراسم بزرگداشت برگزار می کند.

خیابان های بغداد پایتخت عراق و سایر شهرهای این کشور به تصاویر شهدا مزّین شده و مراسم های بزرگداشت برگزار می شود.

فرزندان معنوی شهید المهندس در دانشگاه تکنولوژی عراق که المهندس در سال ۱۹۷۳ از آن فارغ التحصیل شده، نقش جهادی او را از زمان تولد تا شهادت به نمایش می گذارند.

"نعمه الکوفی" مدیر مرکز مهندسی نظامی الحشد الشعبی گفت: به خون شهدا که برای وحدت امت ریخته شد، وفادار خواهیم ماند و دشمنان می گوییم که امت یکپارچه و متحد است و خون این دو شهید موجب وحدت امت شده و آن را قدرتمند و مستحکم کرده است.

اقشار مختلف ملت عراق در احیای مراسم بزرگداشت و تجمعات و راهپیمایی ها شرکت می کنند و این مراسم در سوم ژانویه، روز وقوع این جنایت آمریکایی به اوج خود می رسد و ملت عراق در راهپیمایی بزرگی در بغداد و سایر استان ها برای بیان محکومیت تروریسم آمریکایی شرکت می کنند.

وحید الکریطی شیخ عشیره الکریطی گفت: امروز یاد شهدای قهرمان و جاویدان شهیدان ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی را زنده نگه می داریم، این دو شهید، از مقدسات و کشور دفاع کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha