پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دیدار بانوان مکتب الزهرا با ایت الله ناصری یزدی

حوزه/ امام جمعه یزد در دیدار بانوان طلبه مدرسه الزهرا سلام الله علیها گفت: شرایط کرونایی ممکن است در خانواده‌ها تنش و در آنها نا امیدی ایجاد کند، طلبه‌ها وظیفه دارند روحیه توکل و امید را در مردم تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران الزهرا سلام الله علیها قدیمی ترین مدرسه علمیه یزد مشهور به «مکتب الزهرا» با تأکید بر توجه به مسئله اخلاق و تربیت، اظهار داشت: افرادی که در حوزه‌ها تربیت می‌شوند نباید دچار افراط و تفریط شوند، زیرا اکنون در برخی حوزه‌ها افرادی سخنرانی می‌کنند که در مورد مسائل اعتقادی، مواردی که ضرورت ندارد یا برداشت غلط آنها از مباحثی چون انتظار است را مطرح می‌کنند که ممکن است افراد را دچار شبهه کند.

وی در مورد اهمیت مسئله بصیرت نیز بیان کرد: حوزویان باید نسبت به دین، ولایت، انقلاب و اجتماع بصیرت کافی داشته باشند و نسبت به حرکت‌های تحریف‌گونه دشمنان نسبت به این موارد، آگاهی داشته باشند.

آیت الله ناصری یزدی عنوان کرد: کمرنگ کردن اعتقاد به ولایت و سایر مسائل دینی، اعتقادات عرفی و اخلاقی از مواردی است که دشمن پیگیرانه در فضای مجازی در حال انجام آن است و حوزه‌ها باید نسبت به این موارد آگاه باشند.

امام جمعه یزد تأکید کرد: طلبه‌ها باید به اندازه‌ای آگاه شوند و بصیرت پیدا کنند که بتوانند این بصیرت را به جامعه نیز منتقل کنند و مردم و مخاطبان خود را متوجه جایگاه و ارزش اسلام و انقلاب و نیت امام نسبت به ایجاد تحول بزرگ در انسانیّت کنند.

وی اظهار داشت: قبول حاکمیت خدا، شناخت فطرت الهی، آشنایی با دستورات دینی، بندگی خدا، قدم در مسیر تعالی و ... از مواردی است که جوانان ما باید به سمت آن هدایت شوند.

آیت الله ناصری یزدی افزود: دشمن تلاش می کند القاء شبهه کند و در مواردی این القائات مؤثر می‌افتد که لازم است پیشگیری‌های لازم با بصیرت افزایی، دورنگری، امید به آینده و تقوا انجام شود.

امام جمعه یزد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی عنوان کرد: این شرایط ممکن است در خانواده‌ها تنش و در آنها نا امیدی ایجاد کند که طلبه‌ها در این شرایط وظیفه دارند روحیه توکل و امید را در مردم و خانواده‌ها تقویت کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط همچنین مطالعه روانشناسی اسلامی ضرورت دارد و طلاب باید با مطالعه کافی در این زمینه، روحیه امید را در مردم احیا و روحیه توکل را در مردم پررنگ کنند.

آیت الله ناصری یزدی، تواضع و فروتنی نسبت به همه مردم را از ضروریات یک طلبه دانست و گفت: اگر طلاب نسبت به بندگان خدا فروتنی نداشته باشند، اثرگذار نخواهند بود.

امام جمعه یزد همچنین با اشاره به آیات قرآن در مورد سفارش خداوند متعال به حضرت موسی(ع) بیان کرد: طلاب باید بین بندگان خدا و خداوند متعال، دوستی و محبت ایجاد کنند و بر اساس آیات قرآن، این امر با بیان نعمات خدا امکان‌پذیر است ضمن اینکه طلاب و روحانیون باید خود در این مسیر پیشگام باشند.

وی نقش طلاب خواهر را بسیار اثرگذارتر و حساس‌تر دانست و گفت: زنان در تربیت فرزندان، نشان دادن شیوه‌های زندگی و اجرای سبک زندگی اسلامی بسیار اثرگذار هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha