جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بانوان طلبه بهاباد

حوزه/امام جمعه بهاباد در دیدار بانوان طلبه بهابادی با وی گفت: ایجاد تمدن نوین انقلابی و اسلامی نیازمند تربیت فرزندان انقلابی و وجود مردان و زنان با روحیه انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در بهاباد، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی طلاب، کادر و اساتید مدرسه علمیه حضرت خدیجه سلام الله علیها شهرستان بهاباد که در دفتر امام جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: سوره نحل سوره ای  سراسر از معجزات خداوند است که این سوره در جزء ۱۴قرآن قرار دارد و از نعمت های خداوند سخن می گوید و اشاره به معاد، دلایل توحیدی و عظمت خدا دارد.

وی افزود: حدود ۱۷آیه از سوره مبارکه نحل به مباحث توحیدی اشاره دارد؛ حوزه باید مبانی عمیق علوم توحیدی را در بیاورد و آن ها را در سطح جامعه و دانشگاه ارائه دهد، و وقتی در دروس غیر حوزی که مثل دانشگاه نگاه می کنیم می فهمیم که آن ها از خیلی از مسائل توحیدی نشأت می گیرد.

امام جمعه بهاباد گفت: اساتید و کادر حوزه باید برای آینده مردان و زنانی را تربیت کنند که دارای روحیه انقلابی باشندتا بتوانند در ایجاد یک تمدن انقلابی نقش مؤثری داشته باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی بشکانی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از راهکارهای رسیدن به تمدن انقلابی وجود طلاب، کادر و اساتید پژوهشگر و پژوهش محور است و بانوان طلبه سعی کنند هر دوماه یک بار مباحث علمی را مباحثه کنند و جلسات هم اندیشی برگزار نمایند.

وی ادامه داد: مباحث فقهی نیازمند بررسی عمیق است، زیرا امروزه مردم با مسائل فقهی جدیدی روبرو هستند و باید احکام آن ها توسط افراد واجد شرایط مورد بررسی قرار گیرد و از طریق طلاب این مباحث به گوش مردم برسد و طلاب می بایست مباحث را به صورت عمیق و دقیق پیگیری نمایند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha