جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست رسانه ای مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ عضو جامعه روحانیت شیراز نهم دی‌ماه را یادآور بصیرت مردم و یادآور سربلندی در آزمون اجتماعی قرن دانست و گفت: حوادث فتنه ۸۸ یکی از ابتلائات اجتماعی جهان تشیع در قرن اخیر بود که الحمدلله مردم ایران با سربلندی از آن امتحان خارج شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، در خصوص دهه بصیرت اظهار کرد: دهه بصیرت یادآور حماسه بزرگ مردم ایران است، دهه‌ای که آغاز آن با نهم دی‌ماه و خاتمه آن با ۱۹ دی‌ماه است.

وی در ادامه اضافه کرد: ۱۹ دی‌ماه درواقع خاطره قیام مردم قم در دفاع از حریم امام راحل(ره) است و همان قیام مردم قم بود که جرقه نهایی انقلاب اسلامی را زد و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب شد، چون مردم تبریز در چهلم شهدای قم، مردم یزد در چهلم شهدای تبریز و مردم جهرم و سایر شهرهای کشور در چهلم های بعدی قیام کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه استان فارس با تأکید بر اینکه ۱۹ دی یادآور حماسه مردم بود، عنوان کرد: ۹ دی نیز یادآور بصیرت مردم ایران است، در سال ۸۸ دشمن برنامه‌های زیادی را تدارک دیده بود که به بهانه انتخابات فضای کشور را به هم بریزد وعده‌ای از عوامل داخلی هم یا از سر قدرت‌طلبی یا هوای نفس و یا عصبانیتی که قدرت تفکر آنان را زایل کرد، با دشمن هم‌نوا شدند، فتنه ای ایجاد شد که فضای غبارآلودی را ایجاد کرد و بسیاری از افراد مسیر حق را گم کردند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی‌که حادثه عاشورای ۸۸ اتفاق افتاد و عده‌ای که ارادتی به دستگاه سیدالشهدا(ع) نداشتند مقام حضرت سیدالشهدا(ع) را هتک کردند، خیمه عزاداری را آتش زدند و هلهله کردند، این مردم ایران بودند که به‌صورت یک خروش خودجوش وارد میدان شدند و بساط فتنه را جمع کردند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس مطرح کرد: نهم دی‌ماه یادآور بصیرت مردم و یادآور سربلندی در آزمون اجتماعی قرن بود، حوادث فتنه ۸۸ یکی از ابتلائات اجتماعی جهان تشیع در قرن اخیر بود که الحمدلله مردم ایران با سربلندی از آن امتحان خارج شدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی بصیرت مردم را مهم‌ترین علت سربلندی آنان در فتنه ۸۸ دانست و بیان کرد: مردم در فتنه ۸۸ دشمن را شناختند و در حمایت از ولی خدا و ولی‌فقیه وارد میدان شدند همانطور که شعار خودجوش  «این‌همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» بیانگر ماهیت ولایت مدارانه حضور مردم در عرصه میدان بود.

وی در پایان ضمن پاسداشت نهم دی‌ماه گفت: باید بدانیم که در همه فتنه‌ها تنها مسیری که می‌تواند ما را به مسیر حقیقت رهنمون سازد تبعیت از ولایت است که در عصر غیبت این ولایت متجلی در ولایت‌فقیه عادل جامع‌الشرایط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha