پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سردار بهمن کارگر

حوزه/ سردار کارگر با اشاره به مدیریت و فرماندهی شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: بسیاری از ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی هنوز شناخته نشده و برای شناخت آن به زمان نیاز است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در «آیین تجلیل از برگزیدگان نخستین یادواره نشان سلیمانی» که شامگاه چهارشنبه در تالار خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مقابله با تهدیدات، اظهار داشت: امنیت و عزت امروز را مدیون شهدای عزیز بویژه سردار سلیمانی هستیم که با زندگی سراسر مجاهدانه خود تهدیدات دشمنان را خنثی کرد.

وی با بیان این که بسیاری از ابعاد و شاخص‌های شخصیتی و ویژگی‌های مدیریتی سردار سلیمانی هنوز شناخته نشده است، گفت: سردار سلیمانی تنها در حوزه سخت افزاری و رزم فعالیت نداشت بلکه او در حوزه‌های مغزافزاری و نرم افزاری نیز منشا خدمات و آثار پر برکتی بود که به مرور زمان شناخته خواهد شد.

سردار کارگر افزود: عرصه رزم و طراحی عملیاتی بخشی از ابعاد فرماندهی ایشان بود و سردار سلیمانی ضمن داشتن این خصوصیات، مرد میدان سیاست، جامعه شناس و دیپلمات عرصه نظامی گری نیز بودند و نسبت به حوزه اقتصاد نیز شناخت داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بسترساز پرورش مردان بزرگی همچون سردار سلیمانی‌ها شده است، افزود: امام خمینی (ره) پایه گذار نهضت مقاومت اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی معمار آن بودند و سردار سلیمانی که پرورش یافته همین نهضت بود در واقع جریان مقاومت اسلامی را در عرصه مقابله با تهدیدات نوظهور مهندسی کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: سردار سلیمانی فرزند ایران بود و او باعث افتخار ملت ایران در عرصه مقابله با دشمنان اسلام و انقلاب است؛ ایشان دفاع مقدس را قله و مقاومت را دامنه آن می‌دانستند.

وی در ادامه با بیان اینکه در طول صد سال گذشته هر زمانی که کشوری به ایران حمله می‌کرد یا از ما خاک می‌گرفت و یا آبرویمان را خدشه دار می‌کرد، افزود: در دوران دفاع مقدس دشمن بعثی با کمک حامیان شرقی و غربی اش نتوانست حتی یک وجب از خاک ایران را تصرف کند.

سردار کارگر گفت: در جنگ جهانی اول مردم ایران ضمن تحمل اثرات جنگ، متحمل قحطی شدند به طوریکه جمعیت ۲۰ میلیونی ایران به ۱۰ میلیون نفر کاهش یافت و این در تاریخ جهان بی سابقه است.

وی در مقایسه رهبران جمهوری اسلامی با رهبران دوران طاغوت گفت: در جنگ دوم جهانی فرمانده کل قوا یعنی رضا شاه از کشور فرار می‌کند، اما در دوران دفاع مقدس حضرت امام حتی به پناهگاه نمی‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha