پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین

حوزه/ تبعیت از امام خامنه ای وصیت شهیدان سلیمانی و ابومهدی بود.باید تابع رهبر معظم انقلاب و قدردان ایشان و جایگاه ایشان باشیم چون امام جامعه و امت اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا بحرانی، دبیر بخش انگلیسی کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین، در دومین روز این برنامه که به صورت مجازی برگزار شد، از دریافت  مقاله  ۹ کشور در بخش انگلیسی کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین خبر داد و گفت: شهدا به ما درس شهادت و آزادگی دادند و همه سختی‌ها و مشکلات را تحمل کردند.

وی با تمرکز بر شهیدان سلیمانی و ابومهدی و فعالیت در مسیر حضرت زینب(س)، اظهار داشت: از دست دادن این سرداران بزرگ مانند از دست دادن پدرانی بزرگ بود؛ به آن‌ها نزدیک بودیم، آن‌ها را دوست داشتیم چون درس آزادگی را از امام حسین(ع) و امام علی(ع) آموخته بودند که در برابر تمام فسادها و ظلم‌ها و تهاجمات و زیاده‌خواهی‌های دشمنان بایستند و بجنگند.

دبیر بخش انگلیسی کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین با اشاره به ظلم قدرت‌های بزرگ در سراسر جهان، افزود: با شروع جنگ در سوریه و عراق، داعش از سوی اسرائیل و آمریکا پشتیبانی می‌شد و شهیدان سلیمانی و ابومهدی در برابر تمام این حملات و مشکلات ایستادند؛ ابومهندس حتی در مقابل آدم کشی صدام حسین بعثی ایستاد؛ او نه برای قدرت بلکه برای رسیدن به حقیقت این مجاهدت را از خود نشان داد.

وی با اشاره به جنگ عراق، تصریح کرد: بسیاری از مردم عراق از حاج قاسم سلیمانی حمایت کردند و وقتی که در مناطق جنوبی ایران، جنگ‌ها شروع شد، باز هم ابومهدی بود که در استان‌های جنوبی کشور به یاری مردم و حاج قاسم شتافت و در برابر فساد و ظلم‌هایی که حزب‌های خونخوار نسبت به مردم انجام می‌دادند، ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین بحرانی درس‌هایی را که از زندگی شهیدان سلیمانی و ابو مهدی می‌توان دریافت کرد را مطابق با درس‌هایی دانست که می‌توان از زندگی اهل بیت(ع) آموخت و ادامه داد: ایشان درس‌های اهل بیت (ع) را در حمایت از بارگاه مقدس اهل بیت به کار بستند و اربعین یک موقعیتی در اختیار قرار داد تا بتوانیم از جانفشانی‌های ایشان یاد کنیم.

وی تصریح کرد: باید قدردان زحمات حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باشیم که با توجه به تمام تهدیداتی که از قدرت‌های غربی و دولت‌های جهان به آن‌ها وارد می‌شد باز هم در مقابل همه مشکلات ایستادند.
دبیر بخش انگلیسی کنگره بین‌المللی سرداران شهید مقاومت و اربعین تعدادی از موارد کمک‌های غذا و پتو و داروی ایران به مردم جنگ زده عراق را برشمرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی به مدت ۲۴ ساعت کمک‌های ایران را به عراق می‌فرستاد که در روز اربعین انجام دادند و باز هم قدردان رشادت‌های آن شهید بزرگوار هستیم که آن‌ها در پیشگاه خداوند روزی خود را می‌گیرند و زندگی بسیار خوبی خواهند داشت. همانطور که قبلاً هم در بین مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند.

وی با تکیه به وصیت‌نامه شهیدان عزیز از دست رفته، گفت: ما باید تابع رهبر معظم انقلاب باشیم و قدردان ایشان و جایگاه ایشان باشیم چون امام جامعه و امت اسلامی هستند؛ همچنین شهید المهندس که در وصیت‌نامه خود از مردم ایران و مسلمانان جهان خواسته بود که تابع ولی فقیه امام خامنه‌ای باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha