پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سرلشکر باقری

حوزه/ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پشتیبانی از سامانه‌های رزمی به طور برخط و به هنگام گفت: نیاز نیروهای مسلح در سطح عالی و در نبردهای نوین شبکه‌محور تأمین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، مراسم رونمایی از خط تولید محصولات الکترونیکی راهبردی در صنایع الکترونیک وزارت دفاع با حضور سرلشکر باقری و امیر سرتیپ حاتمی و امیر سرتیپ شهرام مدیر عامل صاایران برگزار شد.

سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم اظهار کرد: خدا را شاکریم در آستانه سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همچنین در ایام نزدیک به چهلمین سالگرد دانشمند شهید دکتر فخری زاده، به برکت خون این شهیدان افتتاح خط تولید تجهیزات دارای فناوری های نوین و پیشرفته ی ارتباطی و فناوری اطلاعات را شاهد هستیم و این نشان دهنده این است که این شهادت ها موجب رشد و ارتقاء صنایع دفاعی کشور شده و می‌شود.

وی افزود: در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان، دستیابی به این فناوری ها به شکل بومی و تولید آن چه که نیروهای مسلح و دستگاه‌های کشور به آن نیاز دارند در داخل کشور که قطعاً دارای صیانت کامل و در سطح عالی لبه ی فناوری جهانی است ارزش فوق العاده بالایی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  با بیان اینکه در جنگ های امروزی که نیاز به نبردهای شبکه محور و فرماندهی و کنترل پیشرفته و یکپارچه وجود دارد گفت: ما نیاز به چنین سامانه‌هایی داریم که به طور یکپارچه بتواند صحنه ی نبرد را  اداره کند و موجبات فرماندهی روزآمد و به هنگام و پیشرفته  را برای فرماندهان ما در تمام صحنه‌های نبرد زمینی،  هوایی، دریایی و امنیتی کشور فراهم آورد.

سرلشکر باقری افزود: خطوط تولیدی که امروز افتتاح و شروع به کار کرد بحمدالله در ابعاد مختلف از بردهای کوتاه تا بالاترین بردها و همچنین بیسیم های امنیتی و در آینده ی همین خطوط،  تولید سامانه های تلفن همراه و مانند آن را پوشش خواهد داد.

وی تصریح کرد: آنچه که  از جهت کیفیت تولید در این خطوط مشاهده شد و تست ها و آزمایش های میدانی نیز نشان می دهد این است که این کیفیت و این امنیت در حد کمال به دست دانشمندان جوان و ارزشمند وزارت دفاع و بخش های دانش بنیان کشور فراهم شده و قطعاً خواهد توانست نیاز نیروهای مسلح را در سطح عالی انشاءالله تأمین کند و ما را از بیگانگان بی‌نیاز کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه این مجموعه قادر است ارتباط سامانه‌های گوناگون رزمی ما را در زمین، هوا و دریا به طور یکپارچه فراهم ‌کند و پشتیبانی از سامانه‌های رزمی را به طور برخط و به هنگام فراهم ‌کند گفت: این دستاورد قطعاً در ارتقاء کیفیت نبردها و کیفیت فرماندهی و کنترل صحنه ی نبرد ارزش فوق العاده بالایی خواهد داشت.

سرلشکر باقری با تبریک این توفیق به مجموعه ی صنایع دفاعی کشور گفت: قطعاً نیروهای مسلح در آینده نزدیک  از محصولات و دستاوردهای این مجموعه ارزشمند بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha