جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه زندگی امروز بشر به برق وابستگی شدیدی پیدا کرده است، گفت: لازم است انرژی خورشیدی جایگزین برق نیروگاهی در ادارات پرمصرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد با اشاره به اینکه وابستگی شدید زندگی بشر امروز به برق می‌تواند در مواردی آسیب رسان باشد، اظهار داشت: لازم است جایگزینی برای برق تولیدی توسط نیروگاه‌ها در نظر گرفته شود که بهترین گزینه، تولید برق از انرژی خورشید است.

وی با تأکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف برق عنوان کرد: دستگاه‌ها و ادارات پرمصرف، انرژی خورشیدی را جایگزین برق نیروگاهی کنند.

آیت الله ناصری یزدی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم توجه جدی به بحث کیفیت در تجهیزات برق‌رسانی تأکید کرد و گفت: هزینه‌هایی که امروز انجام می‌شود باید برای آیندگان نیز مفید و قابل استفاده باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه شرکت برق در حال حاضر ۷۰۷ هزار مشترک برق در استان دارد، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۴ درصد برق استان صرف صنایع و ۱۳ درصد نیز صرف مشترکان کشاورزی می شود به این معنا که ۶۷ درصد برق استان یزد صرف تولید می شود.

آرش نواب یادآور شد: در کل کشور، ۱۹ درصد معادل ۱.۷ درصد مشترکان برق را مشترکان صنعتی تشکیل می دهند و استان یزد در این شاخص رتبه نخست را در سطح کشور دارد.

وی عنوان کرد: در استان حدود ۱۹ هزار کیلومتر شبکه برق وجود دارد که نگهداری از این شبکه کار بسیار دشواری است.

نواب همچنین از برتری استان یزد در شاخص تلفات برق در شبکه ها خبر داد و گفت: متوسط تلفات برق در شبکه برق رسانی کشور ۹.۹ درصد است در حالی که در یزد این میزان بسیار کمتر است و در این زمینه رتبه نخست را در کشور داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد، میزان خاموشی به ازای هر مشترک در کشور را سالانه ۶۰۰ دقیقه اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان در استان یزد ۶۴ دقیقه است که در این زمینه نیز رتبه اول از آن استان یزد است.

وی یادآور شد: در حال حاضر در استان یزد هیچ روستای بدون برق بالای ۱۰ خانوار نداریم و به تعداد زیادی از روستاهایی که کمتر از ۱۰ خانوار جمعیت دارند اما در آنها کار تولید انجام می شود نیز برق رسانی شده است.

نواب با بیان اینکه اغلب این روستاها در مناطق محروم و کمتر برخوردار خاتم، بهاباد و ابرکوه واقع شده اند، افزود: سال گذشته ۱۵ روستا و امسال ۱۶ روستا در مجموع ۳۱ روستا با اعتبار ۴۴ میلیارد تومان از نعمت برق برخوردار شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha