سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رحیمی

حوزه/ رحیمی با اشاره به اجرای طرح امین در کشور، گفت:طرح امین یکی از آثار و برکات مهم حوزه علمیه در آموزش و پرورش است و هر کجا که برگزار شده، موفقیت زیاد به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در جلسه ستاد نظام جامع تبلیغ در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند، ضمن تاکید بر لزوم ارتباط بین آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه با یکدیگر،اظهار کرد: بایستی همکاری‌های فی مابین این دو نهاد تکاملی باشند و امکانات نهادهای حوزوی شامل اداره اوقاف، تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، و حوزه های خواهران و آموزش و پرورش در اختیار یکدیگر قرار گیرد تا به وسیله ی این امکانات به اهداف عالیه مورد نظر برسیم.

وی با تاکید بر این‌که مکمل یکدیگر بودن حوزه‌ علمیه و آموزش و پرورش در این زمینه سبب رشد و شکوفایی تربیت اسلامی مبتنی بر سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش می‌شود،تصریح کرد:دلیل این امر آن است که در نهادینه کردن امر تربیت طبق سند تحول بنیادین و با تاکیدات مهم مسئولین والامقام کشوری، همه دستگاه های مرتبط از جمله حوزه های علمیه بایستی به آموزش و پرورش کمک کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی‌ ستاد همکاری‌های‌ حوزه و آموزش و پرورش با بیان این‌که از عمر تاسیس ستاد همکاری‌ها بیش از ۱۴ سال می‌گذرد،خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین حوزه‌های علمیه و سازمان آموزش‌ و پرورش وجود دارد.

رحیمی با بیان این‌که در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار مبلغ به مدارس کشور اعزام شده است،عنوان کرد: این در حالی است که در اولین سال اعزام، تنها ۶ نفر در این زمینه اعزام شدند.

وی با اشاره به این مهم که ما طرح امین را با ۱۰ نفر در کشور شروع کردیم،یادآورشد: در حال حاضر این رقم به بیش از ۴هزار نفر رسیده است که یک افتخار بزرگ است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی‌ ستاد همکاری‌های‌ حوزه و آموزش و پرورش از فعالیت ۳ هزار طلبه‌ وظیفه در مدارس کشور خبر داد و افزود: این تعداد از ۵۰۰ نفر در سال ۹۵ شروع شده است.

رحیمی همچنین ضمن اشاره به ماده ۲۸ و جذب طلاب در آموزش و پرورش،ابراز کرد: در حال حاضر طلاب می‌توانند با ۸ رشته آموزشی از طریق ماده ۲۸ جذب شوند و این در صورتی است که در ابتدای کار فقط از طریق ۳ کدرشته‌ امکان جذب شدن این عزیزان وجود داشت.

وی با بیان این‌که در سال تحصیلی گذشته بیش از ۸ هزار گفتمان فرهنگیان در سطح کشور برگزار کردیم،بیان کرد: در نیمه شعبان سال پیش نیز اقدام به برگزاری دوره"معارف مهدوی"‌ با همکاری حوزه‌ علمیه نمودیم.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی‌ ستاد همکاری‌های‌ حوزه و آموزش و پرورش با بیان این مطلب که خراسان‌جنوبی در حوزه‌های مختلف حرف اول را می ‌زند،تبیین کرد: ما در کشور۲۱۳مدرسه علوم و معارف اسلامی‌ داریم، که خراسان‌جنوبی در این زمینه رتبه سوم را دارد و ۱.۶دانش‌آموزان این استان را به سمت خود جذب کرده است.

رحیمی همچنین با اشاره‌ به این‌که خراسان‌جنوبی در بحث جذب طلاب وظیفه نیز موفق بوده است،گفت: طی سال جاری در این خصوص نیز شاهد جذب ۶۲ نفر در استان بوده‌ایم.

وی با بیان این‌که یکی از مشکلات مشهود در آموزش و پرورش کشور و همچنین خراسان‌جنوبی کمبود نیرو است،اظهار داشت: در این استان حدود ۱۰۰ نفر طلبه آموزش دیده وجود دارد که می‌تواند این نیاز آموزش و پرورش را رفع کند که امیدواریم‌ مورد توجه قرار گیرد.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی‌ ستاد همکاری‌های‌ حوزه و آموزش و پرورش با تاکید بر توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در خراسان‌جنوبی،تصریح کرد: این مدارس خیلی وقت‌ها مبدا ورود دانش‌اموزان‌ به حوزه‌های علمیه هستند و در سال جاری،بیش از ۱۲۰ نفر متقاضی ورود به تحصیل در این مدارس در استان بوده‌اند و این در حالی است که تنها ظرفیت پذیرش ۱۰۰ نفر دانش‌ آموز در این مدارس وجود داشته است.

رحیمی در ادامه افزود: یکی دیگر از مباحثی که با جدیت در خراسان‌جنوبی پیگیر آن هستیم، بحث توسعه‌ متوازن رشته‌های‌ آموزشی در آموزش‌ و پرورش است‌.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح امین در کشور،اذعان داشت: طرح مذکور یکی از آثار و برکات مهم حوزه علمیه در آموزش و پرورش است و هر کجا که برگزار شده،موفقیت زیاد به همراه داشته است.

رحیمی در پایان ادامه داد:خراسان‌جنوبی دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ مدرسه است که باید در پشتیبانی از این طرح کمک کنند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    12 3
    طرح امین یکی از برکات نیست یکی از بی عدالتی های حوزه علمیه است . اخه یکه یه سالی پیش نماز مدرسه ای شده و از حوزه پولش رو هم گزفته باید استخدام اموزش و پرورش بشه . عدالت با خاک یکسان شده
    • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
      8 1
      بی عدالتی اینه که کسی که نه سواد اون علم و درس و داره و نه توانایی تدریس رو داره بیاد جای کسی بشینه که هم سواد اون درس چهلم رو داره هم توانایی تدریس رو. بنده دیدم معلم قرآنی که از قرآن چیزی نمی‌دونستم و فقط به خاطر اینکه از راههای دانشگاهی استخدام شده بود معلم قرآن شده بود طلاب نمیان جایگاههایی دروس ریاضی و فیزیک رو بگیرند که بی عدالتی باشه اونها در رشته ی خودشون میان تعلیم و تربیت میکنند و طرح امین هم یک راه قانونی هست، پس هیچ بی عدالتی نیست اندکی تامل
    • مهسا IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      3 1
      بله دقیقا
  • زینب شوکتی ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    3 1
    لطفا بیشتر از نیروهای حوزوی جذب کنید تا معلمان بی حجاب روی تربیت بچه ها تأثیر کمتری بگذارند
    • حمید عزتی IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
      0 0
      شما هنر بکن بچه خودتو جمع کن نیازی نیست از دیگران انتقاد کنی خیلی از چادری ها هم دیدیم پولی بودن
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 0
    لطفا از نیروهای جوان طلبه خواهر مخصوصا در روستاهای دورافتاده قاین استفاده کنید بچه های ما هم دوس دارن انقلابی بار بیان نه اینکه معلم بدحجاب میاد با ناخن های لاک زده خوب بچه چه یاد بگیره!!!!
  • بهار IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۵
    0 0
    با سلام وعرض ادب امام حسین علیه السلام فرموند کسانی که در مقابل ظلم دیگران سکوت می کنند خود درآن ظلم شریک هستند. لطفا ابتدا تبدیل وضعیت فوری و واریز علی الحساب معلمان طرح مهرآفرین رو انجام بدین که از بعد از عدم واریز علی الحساب کام معلمان مهرآفرین رو زهر کردین