پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه ستاد نظام جامع تبلیغ خراسان جنوبی

حوزه/مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند گفت: این مدرسه دارای قدمت ۸۵۰ ساله است و علمای بزرگی در هر زمانی مشغول به تحصیل بوده اند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین صدرالدین‌ عارفی، مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند در جلسه ستاد نظام جامع تبلیغ که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ملانوری‌، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه کشور و طلاب مدارس علمیه بیرجند، در مدرسه سفیران هدایت این شهرستان برگزار شد،اظهار کرد:  بر کسی پوشیده نیست که حوزه علمیه نهادی است که مسئولیت تعلیم، تبلیغ و دفاع از دین را بر مبنای تعالیم قرآن و مکتب اهل بیت(ع) به عهده دارد.

وی با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه معصومیه(سفیران هدایت) بیرجند، اظهار کرد: این مدرسه علمیه دارای قدمت ۸۵۰ ساله است و علمای بزرگی در هر زمانی مشغول به تحصیل بودند و حتی در زمان ما آیت الله شیخ هادی هادوی به این مدرسه تشریف می آوردند.

کسب مجوز جذب طلاب سطح سه

مدیر مدرسه علمیه معصومیه بیرجند با بیان این نکته که سفیران هدایت در سال ۸۶ در بیرجند تاسیس شد و در این چند سال در میان مدارس سفیران در سطح کشور، خوب درخشیده است، عنوان کرد: با توجه به عملکرد قوی مدرسه، استان های سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی مجوز تاسیس سطح ۳ سفیران را گرفته اند.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی ادامه داد: با توجه به عملکرد مثبت مدرسه سفیران در این سال ها در بین ۱۱۵ مدرسه سفیران هدایت در ایران شاگرد اول طلاب را داشته ایم و همین عملکرد خوب سبب شده تا در سطح سه هم مجوز تحصیل داشته باشیم.

تحصیل ۶۵ طلبه سطح سه در مدرسه سفیران هدایت بیرجند

وی افزود:در حال حاضر تعداد ۶۵ طلبه در سطح سه حوزه مشغول به تحصیل هستند و تاکنون، یک دوره فارغ‌التحصیل نیز در این زمینه‌ داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی در ادامه به امتیازات مدرسه سفیران هدایت بیرجند اشاره‌ای داشت و گفت: در این مدرسه خوابگاه رایگان برای طلاب داریم و با توجه به این‌که بیرجند جزو مناطق محروم کشور محسوب می‌شود، سه وعده غذای رایگان به طلاب داده‌ می‌شود درحالی که قم یک وعده غذا دارد.

طلاب را یک‌بعدی بار نمی‌آوریم

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با تاکید بر این‌که طلاب را یک بعدی بار نمی آوریم و طلاب سه روز در هفته کلاس اخلاق دارند،ابراز کرد: کلاس های اخلاق این مدرسه بی نظیر است، و این کلاس ها در پرورش روحی آنها تأثیر زیادی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین عارفی اظهار کرد: خوشبختانه همه فارغ التحصیلان مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند مشغول به خدمت هستند.

وی از فعالیت تعداد ۱۱۰ نفر روحانی مستقر در خراسان‌جنوبی خبر داد و افزود: این رقم با نیروهای مشغول به فعالیت در مدارس استان به ۵۰۳ نفر می‌رسد.

مدیر مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند اضافه کرد: با این‌که تعداد ۹۸ نفر روحانی مستقر نیز توسط سازمان تبلیغات خراسان‌جنوبی در سطح استان مشغول خدمت هستند، اما باز هم احتیاج به اعزام روحانی در این خصوص مورد نیاز است.

حجت الاسلام عارفی در پایان ضمن اشاره به مشکلات عدیده طلاب و روحانیون، متذکر شد: این عزیزان به دلیل عزت نفسی که دارند بیشتر اوقات از بیان مشکلات‌شان‌ خودداری می‌کنند، ولی واقعیت امر آن است که طلاب بایستی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته و حمایت مالی شوند.

انتهای خبر/۱۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الیاس ارمی از مازندران. IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    با سلام .سال ۸۷برای ثب نام فرزندم در رشته فیزیک دانشگاه بیرجند رفتم برای تهیه خوابگاه در بدر بودیم از آنجا طلبه واستاد حوزه علمیه بودم بهتر دیدم به مدرسه علمیه ای رفته ،چند روز ماه رمضان را در آنجا بمانم به مدرسه ای که چهار چنار (معصومیه)می گفتند نزدیک فرمانداری،رفتم مدیر آنجا (عارفی که خود عالم وفرزند عالمی بزرگوار بود)بودند ...اصرا ر براین فرمود انجا بمانم ولی حقیر به دلایلی نمی توانستم اما آنچه بعنوان سوغات از آنجا همیشه همراه دارم کرامت ،لطف ،بزرگواری،جدیت وسخت کوشی ایشان ولطف طلبه جوانی بنام «درخشی»بود که کلید خانه اش را به حقیر داد که حتی سابقه اشنایی با من را نداشت ...خدا می داند تا زنده ام فراموش نمی کنم ودعا گو هستم.