پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در استان یزد در دیدار فرمانداران شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری، گفت: مکتب امام راحل و مکتب شهید سلیمانی، محل پرورش افراد شجاع و بلندهمت و عاشق خدمت به بندگان خداست. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار فرمانداران شهرستان‌های استان چهارمحال و بختیاری با ایشان که در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک مکتب و یک فرهنگ بود که این مکتب می تواند برای همه ما درس باشد.

وی با اشاره به صفات پسندیده سردار سلیمانی عنوان کرد: این شهید والامقام علاوه بر ایمان قوی و عشق به خدا، عشق به مردم داشت و به مردم به عنوان بندگان خدا نگاه می‌کرد که این امر نشأت گرفته از عشق قلبی به خداوند متعال بود.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: شهید سلیمانی بین بندگان خدا خط کشی نکرده بود، زیرا برای خدا و کسب رضایت خداوند متعال حرکت کرده و عشق به خدمت در وجود آنها نهادینه شده بود.

امام جمعه یزد با بیان اینکه امام خمینی(ره) نیز همین سیره و منش را داشت و سردار سلیمانی شاگرد واقعی مکتب امام بود، افزود: امام خمینی(ره) نیز همواره به یاد مردم بود و غذای کامل نمی‌خورد و در گرمای ۴۰ درجه در معرض هوای خنک قرار نمی‌گرفت، زیرا به فکر مردمی بود که از این نعمات بی‌بهره بودند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم شاگرد همین مکتب بود، اظهار داشت: در مکتب امام و حاج قاسم، حل مشکل مردم اولویت دارد و افراد قبل از حل مسائل خود، به فکر حل مسائل و مشکلات مردم هستند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: این مکتب انسان‌های با همت بلند تربیت کرده و شاگردان این مکتب همواره نگاه به افق‌های وسیع‌تر دارند و به دنبال آباد کردن زندگی اخروی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های دارای همت بلند، شجاعت دارند و خود را سرگرم کارهای کوچک نمی‌کنند، تصریح کرد: افراد شجاع و دارای همت بلند از انجام کارهای مهم واهمه ندارند و توکل را سرلوحه خود قرار می‌دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه انسان‌های بی‌همت و ترسو در همه دوران‌ها و زمان‌ها حضور دارند، افزود: این موضوع را در ساخت مصلی در شهرکرد و یزد و اشتغالزایی در شهرستان سامان بارها تجربه کردیم.

وی با تأکید بر اینکه کار را برای هرکس، فقیر یا غنی انجام می دهید، نیت شما خدا باشد، عنوان کرد: کار مردم نباید زمین بماند و باید برای مشکلات مردم راهکار ارائه شود در حالی که عده ای قانون را چماق بر سر مردم می کنند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: برخی ادارات تن به کار نمی دهند و نگرانند که کاری انجام شود که سوابق سالهای آخر فعالیت آنها را مخدوش کند، در حالی که باید با راهکار درست و قانونی، تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت دارند، به حل مشکلات مردم بپردازند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد همچنین خطاب به فرمانداران تأکید کرد: در ارتباط با تقویت معنویت و دین مردم کار کنید زیرا هرچه تاکنون در دنیا در هر چه پیشرفت کرده‌ایم به پشتوانه دین بوده زیرا دین تعهد می‌آورد و افراد نخبه برای کشور خود تلاش می‌کنند، اما افراد بی‌تعهد، در ازای پول بیشتر، کشور خود را رها می‌کنند و در هر کشوری که پول بیشتر به آنها پرداخت کنند، فعالیت خواهند کرد.

وی همچنین بر تقویت قدرت تفکر و تعقل در افراد از کودکی تأکید کرد و گفت: روحیه معنویت، تفکر و تعقل باید از دوران مدرسه در بین دانش آموزان تقویت شود تا در بزرگسالی بتوانند خدمات مناسب به مردم ارائه دهند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha