جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه

حوزه/ مفتی اعظم سوریه در مراسم سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: هیچ عاملی شهید سلیمانی و همرزمانش را در راه جهاد محدود نمی‌کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، امروز جمعه ۱۲ دی در مراسم اولین سالگرد ترور سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه توسط پهپادهای آمریکایی که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تأکید بر اینکه امت اسلام باید بیدار شود، گفت: امام خمینی(ره) نور انقلاب را روشن کرد و گفت ما برای حمایت از مسلمانان آمدیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) رسالت خود را درباره قدس شریف با بستن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران و بازگشایی سفارت فلسطین آغاز کرد، خاطرنشان کرد: الان کشورهایی هستند که سفارت اسرائیل را در کشورهای خود افتتاح می‌کنند.

مفتی اعظم سوریه گفت: مردم نه قدرتی و نه سلاحی نداشتند، اما این ملت آزاده ایران بودند که با رهبری امام خمینی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و شاه فرار کرد و انقلاب اسلامی الگویی برای همه امت اسلامی و برای همه جهان شد.

وی ادامه داد: امروز ایران فرزندان خود را می‌فرستد تا اینکه خون آن‌ها با خون فلسطینیان برای آزادی فلسطین و قدس یکی شود، هدف فقط جنگ نبود بلکه این بود که انقلاب باید به قدس می‌رسید و اگر قدس آزاد شود، انسان عرب مسلمان و انسانیت در جهان را آزاد کرده ایم.

شیخ بدرالدین حسون گفت: امروز اکثر کشورهای عرب از حافظ اسد در کنار انقلاب اسلامی ایستادند. قبله محور، انقلاب ایران بود.

وی با ذکر این نکته که هیچ عاملی شهید سلیمانی و همرزمانش را در راه جهاد محدود نمی‌کرد، تصریح کرد: بهشت جایگاه آنان است.

مفتی اعظم سوریه با بیان اینکه سوریه از ابتدا در کنار ایران برای ازادی قدس ایستاد، گفت: خون شهید سلیمانی بشارت آزادی قدس را می‌دهد. به جهان می‌گوییم ما می‌آییم و زیر بار ظلم نمی‌رویم و ما قبله اول و دوم خود را به شما نمی‌سپاریم و به جهاد خود ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha