جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ سردار سلیمانی نسبت به مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان اطاعت پذیری محض داشت و خود را سرباز ولایت توصیف می کرد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اولین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: این سردار شهید دارای ویژگی های خاصی چون بی نظیر بودن از نظر شخصیت، دور از بازی های سیاسی ولی دارای شخصیت ملی، جهانی و فرا قومیتی و اثرگذار در معادلات سیاسی  و نظامی جهان به اعتراف دوست و دشمن بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: او جامع مبانی دینی، اخلاقی و اجتماعی، تا جایی که رهبر انقلاب او را شخصی شجاع و  مدبر می دانند و می فرمایند« برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم را برای به کار بردن شجاعت ندارند و برخی اهل تدبیرند، اما اهل اقدام و عمل نیستند».

این استاد حوزه اخلاص و تلاش برای به دست آوردن رضایت الهی یکی دیگر از ویژگی های برجسته حاج قاسم برشمرد، عنوان کرد: براساس آموزه های دینی، اخلاص در عمل و نیت سبب رشد و تعالی انسان می شود و بی شک این ویژگی رفتاری شهید سلیمانی نقش عمده ای در رسیدن ایشان به مقامات عالیه و شهادت داشته است.

وی با بیان این که الگو و اسوه در تربیت جوانان و جامعه نقش مهمی دارد و شهید سلیمانی یکی از الگوهای ارزنده و شایسته  برای جوانان جهان امروز است، ادامه داد: در همین رابطه رهبر معظم انقلاب فرمودند «شهید سلیمانی یک شخص نبود، یک مکتب بود. لذا زندگی و رفتار ایشان در عرصه های مختلف باید سرمشق قرار گیرد».

جهاد حاج قاسم و فرهنگ شهادت

آیت الله فقیهی با بیان این که شهید سلیمانی عاشقانه و با اخلاص در راه دفاع از اسلام، تشیع و برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تا آخرین لحظه ایستادگی کرد، افزود: شهید سلیمانی لحظه ای در برابر دشمنان قسم خورده اسلام آرام ننشست و همواره در برابر ظالمان و مستکبران مبارزه و یاور و مأمن همه مظلومان در منطقه بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه گفت: شهید سلیمانی با جریان و حرکتی که در منطقه به راه انداخت، فرهنگ ایثار، شهادت، دفاع از مظلوم و فرهنگ ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمین را بار دیگر در قلوب مردم منطقه و جهان و جوانان بسیجی و حزب الهی شعله ور کرد.

این استاد حوزه با بیان این که ولایت و امامت در طول تاریخ تشیع همواره محور و نقش کلیدی در حفظ و صیانت از کیان تشیع و دین داشته، ادامه داد: ولایت فقیه که در امتداد ولایت معصومین علیهم السلام است نیز همینگونه است. نکته ای که در مورد سردار پرافتخار اسلام قابل توجه است ولایت پذیری و عشق به ولایت در این شخصیت بزرگوار است.

وی افزود: سردار سلیمانی نسبت به مقام معظم رهبری ولی امر مسلمین جهان اطاعت پذیری محض داشت و خود را سرباز ولایت توصیف می کرد.

آیت الله فقیهی گفت: بر همین اساس شایسته است مسئولین کشوری و لشکری، همه مردم و جوانان و سایر شخصیت ها،  شهید سلیمانی را در ولایتمداری، فراجناحی بودن، مبارزه و ایستادگی در برابر ظالمان الگو و سرمشق خویش قرار دهند که بی تردید این امر سبب اعتلای اسلام و انقلاب خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha