چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام در پیامی، ارتحال عمار انقلاب را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام در پی رحلت فیلسوف و عالم ربانی آیت الله مصباح یزدی ، مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت ایلام پیام تسلیتی صادر کردند که متن آن در ادامه می آید:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

ارتحال عالم ربانی، روحانی مجاهد و انقلابی، فقیه و فیلسوف پارسا و عمار انقلاب، حضرت آیت الله شیخ محمدتقی مصباح یزدی موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

ایشان عمر با برکتش را در راه اسلام و انقلاب صرف نمود و با تاسیس بنیادعلمی پژوهشی باقرالعلوم و سپس مؤسسهٔ آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) خلاء موجود در حوزه های علمیه را مرتفع نموده و ضمن تقدیم شاگردان مهذب، انقلابی و ولایتمدار به کشور،  در بزنگاه‌های حساس انقلاب خوش درخشید و راهنمای بسیاری از جوانان در فتنه‌ها و بحران‌ها بود.

این عالم انقلابی و بصیر، بیشترین روشنگری و مقابله را با انحرافات فکری در طول دوران انقلاب داشتند و مقابله علمی با اندیشه های انحرافی التقاطی و روشنفکرمآبانه و تلاش در جهت تنویر افکار عمومی جامعه در زمان هجمه رو.شنفکران به مبانی و معارف نورانی تشیع  و حساسیت نسبت به ارزش های اسلامی و دفاع از آن موجب شد مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در باره ایشان چنین بیان فرمایند: بنده نزدیک به چهل سال است که جناب آقای مصباح را می‌شناسم و به ایشان به عنوان، یک فقیه، فیلسوف، متفکر و صاحب نظر در مسائل اساسی اسلام ارادت دارم اگر خدای متعال به نسل کنونی ما، این توفیق را نداد که از شخصیت‌هایی مانند علامه طباطبایی و شهید مطهری استفاده کند، اما به لطف خدا این شخصیت عزیز و عظیم القدر خلاء آن عزیزان را در زمان ما پر می‌کند.

ایشان با تبیین کامل و روشن مسئله ولایت فقیه، هم در گفتار و هم در عمل و به صورت مبنایی، توجه عوام و خواص را به حرکت بر مدار مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) معطوف می نمود. که این سیره و رفتار ایشان الگویی و سرمشقی ممتاز برای همگان بالاخص طلاب و جوانان انقلابی می باشد.

قطعا فقدان این فقیه مجاهد برای کشور زیان بار است. بی گمان آن مرحوم با تلاشهای ستودنی در نشر معارف نورانی اسلام و ترویج انگاره های دینی در زمره خیل مروجان حقیقی مکتب اسلام ناب محمدی(ص) ویاران صدیق ولایت و رهبری عزیز قرار داشت که نام و یادش هرگز از اذهان فراموش نخواهد شد.

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام ضمن تسلیت فقدان اندوهبار آن اندیشمند برجسته و عالم بصیر انقلاب را به پیشگاه حضرت بقیه الله اعظم ارواحنا له الفدا ، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، خانواده گرانقدر و عموم بستگان ،ارادتمندان و شاگردان ایشان، علو درجات را برای  آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه الهی برای بازماندگان مسئلت می‌نماید.

مدیریت حوزه علمیه و جامعه روحانیت استان ایلام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha