جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پیامی درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه»
خبر رحلت عالم فرزانه و فقیه مجاهد، یار دیرین امام راحل (قدس الله نفسه الزکیه) و یاور رهبری معظم امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی موجب تأثر و تألم گردید.
آن فیلسوف گرانقدر و متفکر ارزشمند در طول عمر با برکت خویش به تربیت شاگردان مکتب اهل بیت(ع) و گسترش اندیشه‌های دینی همت گمارد. تأسیس مراکز و مؤسسات علمی و فرهنگی ازجمله موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تنها بخشی از خدمات ارزشمند آن مرحوم بوده است. درس اخلاق ایشان کانونی مفید و موثر برای تهذیب و رشد معنویت و تربیت اسلامی در حوزه بود.
ایشان تا پایان عمر پشتیبان ولایت فقیه بود و برای تبیین مبانی و اندیشه‌های انقلاب اسلامی تلاش نمود و قبول مسئولیت‌های متعدد در دوران بعد از انقلاب از جمله نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، عضویت در ستاد انقلاب فرهنگی و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آن مرحوم را به چهره‌ای بی‌نظیر در حوزه و کشور تبدیل کرد.
فقدان این عالم ربانی و اندیشمند الهی خسارتی جبران‌ناپذیر برای حوزه‌های علمیه و مراکز علمی و فرهنگی کشور است.
ارتحال این شخصیت برجسته و اندیشمند انقلابی را به محضر حضرت ولی عصر(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، مراجع عظام، حوزه‌های علمیه، ملت قدرشناس ایران و به‌ویژه بیت محترم و شاگردان و ارادتمندان آن مرحوم تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و حشر با معصومین و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آرزومندم.
سید حسن زبانی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha