شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت اللہ حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه/ آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» آیت الله حافظ سید ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان از درگذشت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عالم بزرگ شیعه، فیلسوف، مدرس تصوف و اخلاق ابراز تاسف و اندوه عمیق کرد.

وی درگذشت آیت الله مصباح یزدی، عالم بزرگ، فیلسوف، مفسر قرآن و فقیه انقلابی را برای حوزه های علمیه بسیار دردناک و ناراحت کننده دانست و گفت: آیت الله مصباح یزدی فیلسوف بود و اندیشه های مدرن و جدیدی داشت. وی همچنین به فلسفه غرب بسیار تسلط داشت. آثار فلسفی و فکری وی گنجینه ای بزرگ و افتخارآمیز برای حوزه های علمیه، دانشگاه ها و مراکز علمی و فلسفی داخل و خارج از ایران است.

رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان در ادامه گفت: آیت الله مصباح یزدی نویسنده ای پویا و انقلابی و آگاه بود که موجب تألیفات بسیار منطقی و محکم در موضوعات مختلف اسلامی از جمله عقاید، اخلاق، تفسیر، فلسفه و غیره شد. تعداد زیادی از شاگردان را علاوه بر کارهای فاخر از خود به یادگار گذاشته است که موفقیت بزرگ علمی وی است.

آیت الله سید حافظ ریاض حسین نجفی گفت: این مصیبت بزرگ را خدمت امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، علمای اسلام، حوزه های علمیه و به خانواده آن مرحوم تسلیت می گوییم و از خداوند متعال درجات رفیع برای ایشان مسئلت می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha