جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی با اشاره به اینکه امروز عده‌ای به دنبال تئوریزه کردن وحشت از تحریم و جنگ هستند، خطاب به سیاسیون هشدار داد: برای رسیدن به قدرت چند روزه ترس از دشمن را بین مردم تئوریزه نکنید، امام(ره) فرمود «ما را از مرگ نترسانید، ما فرزندان عاشورا هستیم و ما را از تحریم نترسانید که فرزندان رمضان هستیم».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد استوار میمندی، شامگاه یکشنبه در مراسم ارتحال آیت‌الله مصباح یزدی و بزرگداشت شهادت شهید سلیمانی و ابو مهدی المهندس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه در محفلی نشسته‌ایم که نام سه نفر از یاوران انقلاب و ولایت زینت بخش است، اظهار کرد: اولیای حق در هرجایی که هستند نام آنان سبب نصرت دین و برکت برای مردم است.

وی در ادامه اضافه کرد: مجاهدینی که جان و آبروی خود را بذل راه دوست کرده‌اند و مجاهدت آنان موجب شد که دین خدا نصرت شود، نام آنان همیشه سبب رحمت و برکت است، خدای متعال آن محفلی را که به یاد آنان برگزارشده باشد محترم می‌شمارد.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح کرد: هرچه شاخصه‌های زندگی حضرت صدیقه(س) در این جامعه برجسته شود، جامعه رو به ارتقا و پیشرفت خواهد رفت؛ هنگامی که در زندگی بزرگان دینی خود نگاه می‌کنیم مشاهده می‌کنیم این بزرگان زندگی پیشوایان دینی را مسیر زندگی خود قرار داده‌اند.

وی بابیان اینکه نبی اکرم(ص) برای مسلمانان اسوه و الگو هستند، تصریح کرد: اهل‌بیت (ع) و حضرت زهرا(س) نیز این‌گونه بودند که الگو شدند؛ امروز در سوگ شخصیت هایی نشسته‌ایم که عشق آنها به حضرت زهرا(س) چشم‌انداز زندگی آنان شده بود؛ یکی در سنگر جهاد علمی، دیگری در جهاد و مواجه با دشمن عمر خود را وقف کرد، یکی در مسیر علم‌آموزی، دانشمندپروری، تربیت عالمان ربانی، تبیین معارف دینی و پاسخ به شبهات شیطانی که ذهن جوانان ما را درگیر کرده بود، و دیگری در سنگر مبارزه با دشمنان بشریت، استکبار و تکفیری‌ها، هر دو بذل جان کردند، درود خدا بر همه مجاهدان فی سبیل الله باد.

عضو جامعه روحانیت شیراز خاطرنشان نکرد: فضیلت جهاد درراه خدا، فضیلت بسیار بزرگی است، امیرمومنان(ع) در خطبه نورانی خود فرمودند، جهاد یکی از دروازه‌های بهشت است، خدای متعال آن را برای اولیای خاص خود گشوده است، توفیق جهاد در راه خدا شامل هرکسی نمی‌شود، و این جهاد گاهی در سنگر علم و فرهنگ و گاهی در سنگر جنگ سخت و مبارزه فیزیکی با دشمن است.

وی عنوان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید، علمای شیعه ما آن مرزبانانی هستند که بر لب مرزی قرار دارند که پشت آن ابلیس و مزدوران آن قرارگرفته‌اند، خاصیت عالمان شیعه این است که بر مرزهای فرهنگی استوار ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند دستگاه ابلیس مردم را از اردوگاه نور خارج کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس مطرح کرد: دستگاه پیچیده ابلیس در طول تاریخ به دنبال این بوده تا فرزندان آدم را از مسیر توحید و نورانیت خارج و منحرف کند و از همه ابزار خود استفاده کرده است، ابزاری که امروز در اختیار ابلیس قرار گرفته قابل‌مقایسه با دیروز نیست، مشاهده می‌کنیم امواج شبهات تولید و منتشر می‌شود.

وی، وظایف عالمان دین را موردتوجه قرارداد و اذعان کرد: وظیفه عالم دین این است که مرزبانی عقیدتی کند؛ ویژگی بارز علامه مصباح یزدی این بود که در مقابل بدعت‌ها و انحرافات ساکت نمی‌نشست و روشنگری می‌کرد، چه مبانی دینی و معرفتی و چه مبانی زیربنایی انقلاب مردانه می‌ایستاد و دفاع  می‌کرد، به‌گونه‌ای که مورد آماج حملات دشمن نیز قرار می‌گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان فارس گفت: مجموعه آثاری که از ایشان به نام مشکات به یادگار مانده گنجینه ارزشمندی است که جامعه علمی و جوانان می توانند از آن استفاده کنند. در دورانی که جریان های بیمار سیاسی به قدرت رسیده بودند و با حمایت آنان جریان‌های انحرافی شب و روز علیه دین و مبانی انقلاب لجن پراکنی می‌کردند و حتی علیه مبانی قرآن کریم و مقدسات نیز قلم می زدند این شخصیت آیت‌الله مصباح بود که با روشنگری، سخنرانی و نوشتن کتاب به تبیین مبانی معرفتی و دینی پرداخت.

وی افزود: کتاب آذرخشی دیگر از آسمان کربلا کتاب ارزشمندی از ایشان است که به خوبی به سوالات مربوط به قیام امام حسین علیه السلام پاسخ داده است، این‌ها خدماتی از این مجاهد فی سبیل الله بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین استوار میمندی بیان کرد: هر کشوری در دنیا شخصیتی مانند حاج قاسم داشت آن را به بزرگ‌ترین اسطوره تاریخ خود تبدیل می‌کرد، و خدا را شکر می‌کنیم که زنده ماندیم و این افتخارات را دیدیم، اگرچه امروز در فقدان آن عزیز غم به دل داریم.

وی به ویژگی‌های مشترک حاج قاسم سلیمانی و آیت‌الله مصباح اشاره کرد و بیان داشت: اخلاص برای خدا ویژگی مشترک این دو شخصیت بزرگ‌مرد بود، هر کس برای خدا کار کرد، خداوند به آن برکت داد. اگر رضایت خداوند را سرلوحه کار خود قرار دهیم، محبوب دل‌ها خواهیم شد، آن‌کسی که برای خدا کار و مجاهدت کند اهل اخلاص است.

مدیر حوزه علمیه فارس خاطرنشان کرد: وقتی اخلاص پیدا کردیم خداوند نیز به کار ما برکت می‌دهد. اخلاص علامه مصباح ستودنی بود و فقط خدا و تکلیفی که خداوند برای ایشان گذاشته بود را می‌دید؛ شخصیت‌هایی مانند آیت‌الله مصباح و شهید سلیمانی از شهرت فراری بودند، لذا به دنبال این نبودند که نامشان مطرح شود.

وی، لازمه جهاد فی سبیل الله را شجاعت دانست و تصریح کرد: گاهی اوقات در این مسیر باید بذل جان، مال و آبرو کرد، کسی که شجاعت نداشته باشد نه حاضر است جان، نه مال و نه آبروی خود را به خطر بیندازد؛ یکی از بزرگ‌ترین الگوهای شجاعت حضرت زهرا(س) است.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه امروز عده‌ای به دنبال تئوریزه کردن وحشت از تحریم و جنگ هستند، خطاب به سیاسیون هشدار داد: برای رسیدن به قدرت چند روزه ترس از دشمن را بین مردم تئوریزه نکنید، امام(ره) فرمود «ما را از مرگ نترسانید، ما فرزندان عاشورا هستیم و ما را از تحریم نترسانید که فرزندان رمضان هستیم».

وی خاطرنشان کرد: طبق روایات امیرالمؤمنین علیه السلام هرکسی که جهاد فی سبیل الله را ترک کند، خدای متعال لباس ذلت را به او می‌پوشاند و گرفتار انسان‌های حقیر می‌کند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس، بصیرت را یکی دیگر از ویژگی‌های مشترک شهید سلیمانی و آیت‌الله مصباح دانست و گفت: پاسداری از دین، اخلاص، شجاعت و ولایت مداری ازجمله دیگر ویژگی‌های مشترک این دو شخصیت والامقام بود.

وی افزود: این دو شخصیت در مرحله اول ولیّ خدا را شناختند و سپس در پای آن مجاهدت کردند، همچنین در تبعیت از ولیّ خدا لحظه‌ای تردید نکردند، بصیرت نیز از لوازم هم‌پیمانی با ولی خدا است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha