پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
We are proud to be a nation whose martyrs are commanders and its commanders are martyrs

حوزه/ سردار سلیمانی شهید بین المللی است که هنوز ابعاد وجودی، شخصیت و جایگاه ایشان به خوبی شناخته نشده است و القابی مثل سپهبد و سرلشکر و امثال آن گویای شخصیت حاج قاسم نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا آبام در سخنرانی مجازی مراسم مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) کلاله به مناسبت اولین سالگرد شهادت سپهبد سردار حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: دشمنی، مقابل دوستی و محبت، به معنای کراهت، نفرت، عداوت و خصومت و نوعی رفتار برخاسته از قوه غضب است و بر اثر اموری همچون هواهای نفسانی بوجود می‌آید و انسان دارای دشمنان درونی و بیرونی است.

وی با اشاره به اهمیت دشمن‌شناسی و نجات از توطئه‌های آنها، خاطرنشان کرد: دشمنان همواره درصدد هستند که انسان را به شقاوت و بدبختی در دنیا و آخرت سوق دهند و او را از جایگاه واقعی و حقیقی خود دور کنند، با توجه به ضرورت شناخت دشمنان نظام اسلامی در برهه کنونی، بصیرت افزایی نقش مهمی دارد.

آبام، نگاه جمهوری اسلامی به وحدت را راهبردی دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی به وحدت نگاه استراتژیک دارد، زیرا دشمنان به دنبال از بین بردن مکتب اسلام هستند، از این رو، جز با وحدت نمی توان به مصاف دشمن رفت.

خانم آبام با تاکید بر هوشیاری نسبت به دشمنان خارجی و داخلی و نفوذ آنان خاطرنشان کرد: به فضل الهی قدرت انقلاب اسلامی جهانی است، اما اقدامات نسنجیده فریب‌خوردگان داخلی، موجب فتح مواضع قدرت کشورمان توسط دشمن می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران مراسم اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و خانواده ایشان مبنی بر حفظ وحدت و مقاومت در مقابل دشمنان گفت: دشمن و دشمن شناسی به صورت کلی و مسئله آمریکا و ارتباط و مذاکره با دولت آمریکا به صورت خاص از پرتکرارترین مطالب در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است.

آبام، آمریکا را دشمن شماره یک ملت ایران خواند و اضافه کرد: ذات نظام سلطه اقتضا می کند که با نظامی مثل جمهوری اسلامی دشمن باشند؛ نظام سلطه اهل خیانت، جنگ ورزی و ایجاد و سازماندهی گروه‌های تروریست، سرکوب کردن گروه‌های آزادیخواه و اهل فشار آوردن بر مظلومین است.

وی با تمجید از شخصیت سردار سلیمانی تاکید کرد: سردار سلیمانی شهید بین المللی است که هنوز ابعاد وجودی، شخصیت و جایگاه ایشان به خوبی شناخته نشده است و القابی مثل سپهبد و سرلشکر و امثال آن گویای شخصیت حاج قاسم سلیمانی نیست.

آبام با تاکید بر اینکه «نام حاج قاسم تغییرات منطقه ای را رقم خواهد زد»، گفت: از این پس نام حاج قاسم در حوزه بین الملل مطرح شده و تاریخ شهادت او مبنای تحولات بنیادین در جهان می شود.

انتها پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha