پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولانا سید کلب جواد نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی گفت: رحلت آیت الله مصباح یزدی ضرر جبران ناپذیری برای جهان اسلام است، وی تمام عمر خود را صرف حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی کرده بود.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» اعضای مجلس علمای هند با ابراز غم و اندوه عمیق از ارتحال حضرت آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، عالم ربانی، مجتهد، فیلسوف، مفسر قرآن، استاد اخلاق و مدرس حوزه علمیه قم، این مصیبت وارده را به حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری آیت الله سید علی خامنه ای و به تمام جهان اسلام تسلیت گفتند.

به همین مناسبت حجت‌الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی، دبیر کل مجلس علمای هند، ضمن ابراز تاسف گفت: رحلت آیت الله مصباح یزدی ضرر جبران ناپذیری برای جهان اسلام است، وی تمام عمر خود را صرف حمایت و دفاع از انقلاب اسلامی کرده بود. وی فیلسوفی و مفسر بی نظیر و معلم مشهور اخلاق بود. وی از عزیزترین شاگردان حضرت امام خمینی (ره) به شمار می رفت و همیشه نقش مهمی در ترویج افکار و اندیشه های امام راحل (ره) داشت و پس از موفقیت انقلاب اسلامی، مناصب مهم و مختلفی را به ویژه به عنوان عضوی از اعضای خبرگان رهبری در اختیار داشت.

وی با اشاره به ویژگی های این فقید بزرگ اظهار داشت: وی آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب را بی اندازه دوست داشت و همیشه طرفدار ولایت فقیه بود. آیت الله مصباح یزدی خدمات مهمی را برای پیشرفت و توسعه علوم مکتب محمد و آل محمد ارائه داده است که فراموش نشدنی هست. وی به موضوعات مختلف از جمله تفسیر، فلسفه، منطق، اخلاق و عرفان ، سیره معصومین و تعالیم اسلامی بسیار وارد بود. ما قلم و آثار فکری وی را داریم که اهل فکر و فهم از آنها بهره برداری می کنند.

وی در پایان گفت: ما درگذشت آیت الله مصباح یزدی را خدمت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری، خانواده محترم وی، علما، و طلاب تسلیت می گوییم. خداوند بر درجات آنها بیفزاید و به فرزندان آنها صبرجمیل و اجرِ جزیل عنایت فرماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha