سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
سلیمانی

حوزه/ یک بازیگر و کارگردان سینما گفت: سینمای دفاع مقدس گونه‌ای است که هیچگاه در سینما تکراری نخواهد شد.

علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، درباره سینمای دفاع مقدس و الزامات توجه به آن اظهار کرد: ژانر دفاع مقدس از آن گونه‌هایی در سینماست که تا سالها می‌توان درباره آن اثر تولید کرد، چون به تعداد شخصیت‌هایی که در حوزه دفاع مقدس وجود دارد قصه برای بازگو کردن است.

وی افزود: وقتی می‌شنوم که برخی می‌گویند سینمای دفاع مقدس حرفی جدیدی برای بازگویی ندارد، متعجب می‌شوم، زیرا مگر می‌شود بعد از گذشت تنها ۳۰ سال بگویم هشت سال جنگ تحمیلی دیگر حرف جدیدی برای گفتن ندارد؟! بگذارید مثالی بزنم. در سینمای جهان هنوز فیلم‌هایی نظیر «۱۹۱۷» و «نجات سرباز رایان» ساخته می‌شود، کارهایی که در آن به اتفاقان جنگ جهانی اول  و دوم توجه می‌شود، اما هیچ وقت آنها نمی‌گویند دیگر حرف تازه‌ای برای بازگویی وجود ندارد، درحالیکه ۱۰۰ سال از جنگ جهانی اول می‌گذرد.

این بازیگر ادامه داد:  یک نکته مهم وجود دارد، آنهم اینکه اتفاقات این حوزه باید در دام کلیشه‌های رایج گرفتار نیاید، چون در برخی از آثار این حوزه، تنها یک قالب را می‌بینیم. شاید آن فرم در مقطعی جوابگوی نیاز تماشاگران بود، اما امروز نیاز است تا اجازه داده شود تا موضوعات که تا به حال بیان نشده مطرح شود، البته منظورم تحریف در جنگ نیست، اما اگر به هنرمندان خود بیشتر اعتماد کنیم جواب‌های بهتری خواهید گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در فیلم جدیدی که قرار است آن را کارگردانی کنم سعی کردم اتفاقاتی را از هشت سال دفاع مقدس بگویم که تا به حال شنیده نشده است. در این فیلم قرار است هفدهمین روز از جنگ روایت شود، البته این کار یک اثر جنگی نیست، بلکه تنها موضوع دفاع مقدسی است. در این کار بیشتر اتفاقات در محیط کوچک بین چند بازیگر رخ می‌دهد.

سلیمانی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: سینما زبانی است که هیچگاه کهنه و قدیمی نمی‌شود و همیشه جذابیت لازم را داراست به شرطی‌که درست به آن نگاه شود، اتفاقی که اگر رخ دهد شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این عرصه خواهیم بود.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha