چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ اندیشه نوآورانه برای تربیت نیرو و آموزش معارف آیت الله مصباح یزدی مورد عنایت امام راحل بود. وقتی این فعالیت به گوش امام راحل رسید، امام راحل استقبال و حمایت کردند.

آیت الله  محمود رجبی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مصباح انقلاب، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت رحلت آیت الله مصباح یزدی، گفت: آن عالم ربانی یکی از شخصیتهایی است که ویژگیهای بی نظیر و کم نظیری در ایشان جمع شده بود. از جمله این ویژگیها که در همه زندگی شان نمود داشت، عبد بودن است. خودش را عبد خدا می دانست و این مسئله در همه مسائل زندگی نمود داشت. ایشان خدا را در همه مراحل زندگی معیار می دانستند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) افزود: ویژگی دوم ایشان، عشق به اهل بیت و پیامبر(ص) بود. در هیچ جمعی نبود که ایشان سخنرانی داشته باشند ولی در مورد اهل بیت و توسل به آن بزرگواران سخنی نگویند. برای همین توجه خاصی به ایشان شده بود. توجه به این توسل و اهل بیت(ع) سبب شد شخصیت جامع علمی و اخلاقی که بتواند در همه عرصه های علمی و علوم اسلامی حرف برای گفتن داشته باشد و بتواند به تبیین معارف دینی و الهی بپردازد، ساخته شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: ایشان در علوم اسلامی و مدیریتی نظریه پرداز، مدیر قوی و اخلاقی، زاهد، با تقوا و پرهیزکار، عارف بالله و عارف خدا بود. ایشان عارف حقیقی به خدا و فردی بصیر به معنای واقعی کلمه، آینده نگر بود.

وی عنوان کرد: از قبل از انقلاب در زمینه تربیت نیرو برای اعتلای دین و انقلاب و نظام طرح و برنامه داشت و در همین عرصه شاگردان برجسته زیادی را تربیت کرده بود که بعد از انقلاب هر کدام توانسته اند، در مراکز و نهادهای مهم انقلاب نقش ایفا کنند.

آیت الله رجبی گفت: بعضی از سرداران دفاع مقدس از تربیت شدگان مکتب ایشان بودند. در عرصه تهاجم فرهنگی از کسانی بود که حضور جدی در میدان داشت و شهر به شهر می رفت و به تبیین اهداف چهره نفاق می پرداخت. در نقد دیدگاه مارکسیسم نقش اساسی داشت تا جایی که این نقد ایشان باعث شد نظریه پرداز این دیدگاه از نظر خود برگردد و اظهار اسلام کند.

قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی  امام خمینی(ره) افزود: آن عالم برای آینده نظام و انقلاب افراد و شاگردان برجسته ای هم تربیت کردند. این تربیت در موضوع بیانیه گام دوم انقلاب هم جای بارز و مشخص دارد که در آینده نزدیک شاهد این مسئله خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه بیان داشت: اندیشه نوآورانه برای تربیت نیرو و آموزش معارف ایشان مورد عنایت امام راحل بود. وقتی این فعالیت به گوش امام راحل رسید، امام راحل استقبال و حمایت کردند و در ادامه این فکر و اندیشه مورد حمایت رهبر انقلاب بود. دلیل این مسئله پیام رهبر انقلاب در رحلت آن عالم است.

وی عنوان کرد: از نظر علمی امام راحل و حتی علامه طباطبایی ایشان را فردی متفکر می دانسته و مورد اعتماد شان هم بود در عرصه معنوی هم از این بزرگواران و عرفایی چون انصاری همدانی و مرحوم بهجت بهره ها برد.

آیت الله رجبی گفت: رحلت ایشان به تعبیر رهبر انقلاب برای حوزه و معارف دین و دفاع از دین ضایعه بود چرا که در عرصه تبیین معارف دینی شخصیت بی نظیر بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha