چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
image.png

حوزه/ در منطقه ژنرال‌های روسی با حاج قاسم عکس می‌گرفتند. تمام وجودش را برای ارتقای ایران گذاشته بود. مدافع حرم از دید حاج قاسم دفاع از تمامیت ایران بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سردار محمود چهارباغی، هم‌رزم شهید سلیمانی در برنامه صبحگاهی یه روز تازه شبکه پنج سیما گفت: در عملیات والفجر ۳ زمانی که حاج قاسم فرمانده لشکر ثارالله بود، با شهید سلیمانی آشنا شدم. در آن زمان دشمن بعثی شهر مهران را گرفته بود، حاج قاسم با لشکرش عملیاتی را برای آزادسازی مهران انجام داد. من نیز در توپ‌خانه در کنار او بودم. این آشنایی تا زمان شهادت سردار سلیمانی ادامه داشت.

چهارباغی اظهار داشت: سردار سلیمانی فردی قاطع و محکم در برابر دشمن بود. از سویی حاج قاسم بسیار مهربان در برابر همکارانش بود. در ۸ سال دفاع مقدس عبارتی به نام شیران روز و زاهدان شب داشتیم که سردار سلیمانی به تمام معنا مصداق این عبارت بود. روزها همانند شیر در برابر دشمن می‌جنگید و شب‌ها زاهدی در برابر معبودش بود.

وی افزود: سردار سلیمانی واقعاً سرباز وطن بود و در تمامی عملیات شخصاً خودش شناسایی را انجام می‌داد. زمانی که در خصوص عملیاتی خاطر جمع می‌شد، سربازان خود را می‌فرستاد. در سخت‌ترین شرایط پا به پای سربازان خود بود.

هم‌رزم شهید سلیمانی ضمن اشاره به دوران محاصره در حلب گفت: در جنوب حلب عملیات بزرگی را در مناطق بلاس، ابتین، شقیدله، الحاضر، العیس و خان طومان داشتیم. زمانی که دشمن فتوحات ما را دید؛ با هماهنگی داعش جاده اثریا به خناصر را تصرف کرد. در نتیجه کل نیروهای ما در منطقه حلب در محاصره قرار گرفتند. دوران محاصره برای سردار سلیمانی تفاوتی با روزهای قبل نداشت. در آن شرایط برای ما مهمات و آذوقه و سوخت نمی‌آمد. سردار سلیمانی در کل دوران محاصره در کنار سربازان خود ماند. در حالی که امکانش را داشت که برای جلسه با فرماندهان و یا دیدار با بشار اسد از محاصره خارج شود. شهید سلیمانی می‌دانست اگر پایش را از منطقه محاصره بیرون بگذارد، منطقه متزلزل می‌شد. در نتیجه در منطقه ماند. با تدبیر و برنامه‌ریزی عملیات را تا شکست محاصره ادامه داد. در این دوران نماز شب، زیارت عاشورا و غسل شهادتش ترک نشد.

چهارباغی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی همگان را با خودش همراه کرد. نیروهایی را که تمایل به مبارزه با استکبار در جبهه مقاومت داشتند را سازمان‌دهی کرد. حزب‌الله را در لبنان به بهترین شکل ارتقا داد. برادران افغانی ما را در ایران سازمان‌دهی کرد و فاطمیون را به وجود آورد. زینبیون، حیدریون و حشد الشعبی را در عراق علیه استکبار ایجاد کرد. سربازان او همانند پروانه به دورش بودند. ژنرال‌های ارتش سوریه با دیدن حاج قاسم بال در می‌آورند. حاج قاسم را ناجی خودشان می‌دیدند. زمانی که سردار سلیمانی به سوریه ورود کرد، بیش از ۷۰ درصد سوریه در دست دشمن بود. حاج قاسم جوانان سوری را آموزش داد و علیه دشمن به کار گرفت. اتحاد عجیبی در منطقه شکل گرفت و پیروزی‌ها حاصل شد.

وی افزود: حاج قاسم پایان عمر داعش را اعلام کرد. خیلی‌ها می‌پرسند که داعش هنوز هست و شاهد فعالیت گه گاه این گروه تروریستی هستیم. باید توجه کرد که دولت داعش سرنگون شد. داعش در دورانی سکه ضرب کرده بود، وزیر و وکیل برای خودش معرفی کرده بود. آموزش‌وپرورش و وزیر اقتصاد و کشاورزی داشت. ما این دولت را سرنگون کردیم. در حال حاضر دولتی به اسم پهلوی نداریم اما سلطنت‌طلب داریم که زمانی صحبت‌هایی نیز می‌کنند. این صحبت‌ها دلیل بر بودن دولت پهلوی نیست. داعش هم به همین منوال سرنگون شده است اما در زمان‌هایی عملیات‌های کوچکی انجام می‌دهند.

این هم‌رزم شهید سلیمانی ضمن تعریف خاطره‌ای دیگر گفت: در جنوب دمشق برای اولین بار عملیات بزرگی را انجام دادیم. در شرایط سختی قرار داشتیم که تعدادی از ارتشیان سوریه به دشمن پیوسته بودند و ارتش سوریه روحیه خود را از دست داده بود. بیش از ۷۰ درصد خاک سوریه در دست دشمن بود. حاج قاسم گفت در ابتدا باید به ارتش سوریه روحیه بدهیم. در نتیجه عملیات بزرگی را در دیر العدس، حباریه، تل قرین و تل مرعی انجام دادند. عمده این عملیات هم در دست فاطمیون بود. عملیات زیر دید بلندی‌های جولان و اسرائیلی‌ها بود. این عملیات به شیوه ۸ سال دفاع مقدس انجام شد که با غنیمت‌های گرفته شده و فتوحات بزرگ، ارتش روسیه روحیه گرفت. در زمان آزادی دیر العدس حاج قاسم با موتور بی‌پروا در شهر می‌چرخید.

چهارباغی اظهار داشت: حاج قاسم دوست نداشت با عنوان سرلشکر صدایش کنند. حتی کمتر کسی بود که او را سردار سلیمانی بنامد. همه او را حاج قاسم می‌دانستند. اگر می‌خواهید حاج قاسم را بشناسیم باید یک کاغذ برداریم و هرچه از خوبی می‌دانیم، بر روی آن بنویسیم. شهامت، شجاعت، ولایت مداری، تقوا و دین‌داری واژه‌های خوبی هستند که چهره حاج قاسم را به نمایش می‌گذارد. در منطقه ژنرال‌های روسی با حاج قاسم عکس می‌گرفتند. تمام وجودش را برای ارتقای ایران گذاشته بود. مدافع حرم از دید حاج قاسم دفاع از تمامیت ایران بود. با کمترین هزینه و تلفات بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را در برابر دشمن مسلح به وجود آورد. تمام دنیا بسیج شده بودند که بشار اسد را ساقط کنند و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را داشتند اما رهبر معظم انقلاب حاج قاسم را فرستادند تا بشار اسد که هم‌پیمان ما است، ساقط نشود.

این هم‌رزم شهید سلیمانی در پایان عنوان کرد: مردم شهیدپرور عراق در سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهید پورجعفری سنگ تمام گذاشتند. شهید پورجعفری همانند پروانه به دور حاج قاسم می‌چرخید. تا مشکلات حاج قاسم را بر طرف کند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha