پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
image-20210104181900-1.jpeg

حوزه/ مراسم سالگرد شهید سلیمانی نشان داد که از ملت به امت تبدیل شده‌ایم. محور مقاومت منطقه‌ای را مطرح می‌کند که بین تهدیدات و فرصت‌هایش هم‌راستایی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، ابوالفضل ظهره وند، کارشناس سیاسی در برنامه یه روز تازه شبکه پنج سیما گفت: مکتب سلیمانی همان مشربی است که او بر اساسش دریافت‌های معرفتی‌اش از مکتب اهل‌بیت، قرآن و سنت اجرایی کرد. محور مقاومت پرچم‌دار مکتب سلیمانی است. محور مقاومت سیستمی است که حاج قاسم در عمل اجرایی کرده است. در زمانی، انتفاضه با سنگ مرسوم بود. خروجی این انتفاضه سرکوب فلسطینی‌ها و از دست رفتن بخش‌هایی از مناطق تحت کنترل بود. در حال حاضر موشک در برابر موشک است. این سیستم اداره و تولید امنیت، فرآیندی را پشت سر گذاشته است که امروز به امنیت پایدار در منطقه غرب آسیا تبدیل شده است.

ظهره وند اظهار داشت: توسعه این سیستم منجر به نگرانی غربی‌ها شده است. رسانه‌ها فضای جنگی را شکل دادند که در چارچوب انتقام سخت امکان درگیری گسترده وجود دارد. برخی‌ها در داخل فریب خوردند و مدعی جنگ شدند. مکتب سلیمانی جنگ را از بین برده است. تنگناهای ژئواکونومیک و ژئواستراتژیک به گونه‌ای شده است که امکان استفاده و درگیری گسترده وجود ندارد.
وی افزود: سلیمانی طلایه‌دار یک مکتب است و کار مکاتب سیستم سازی است. به این صورت که در جامعه و دولت سازی مداخله می‌کنند. مکتب مارکسیسم، لیبرالیسم، فاشیسم و ... به دنبال این هستند که دولت‌هایی بر اساس هنجارهای خودشان بسازند. جریان مقاومت همان مکتب امام حسین (ع) است که سیستم به وجود می‌آورد. به این دلیل چالش به وجود می‌آید که سیستم‌ها تحمل سیستم رقیب را ندارند. غرب مدعی این است که رقابت درون سیستمی را قبول دارد اما رقابت سیستمی را قبول ندارند. در نتیجه چین برایشان تهدید معتبر است. چین به یک سیستم رقیب برای آن‌ها تبدیل می‌شود.
سفیر سابق ایران در ایتالیا و افغانستان در ادامه گفت: مراسم سالگرد شهید سلیمانی نشان داد که از ملت به امت تبدیل شده‌ایم. محور مقاومت منطقه‌ای را مطرح می‌کند که بین تهدیدات و فرصت‌هایش هم‌راستایی وجود دارد. آرمان، حس، نگرانی و امید مشترک ایجاد شده است. سلیمانی فرمانده منتصب به ایران نیست بلکه فرمانده مقاومت منطقه محسوب می‌شود. در حال حاضر شیعه، سنی، عراقی، ایزدی و ... مطرح نیست. در این مرحله امت امام حسین (ع) مطرح است. بارها شنیده‌ایم که شهید سلیمانی گفته است، ما ملت امام حسین هستیم. در حال حاضر ملت به امت امام حسین (ع) تبدیل شده است.
ظهره وند خاطرنشان کرد: فرآیند موجود منجر به نگرانی غرب شده است. در نتیجه ترامپ خواستار خروج ناو هواپیما بر نمیتز از منطقه می‌شود. پای ترامپ روی پوست موز قرار دارد. چهارشنبه این هفته آخرین شانس ترامپ است که بعید به نظر می‌رسد، ترامپ موفق شود. در چهارشنبه کنگره تشکیل می‌شود و رای دولت جدید را تائید می‌کند. عده‌ای از جمهوری خواهان مخالف نتیجه هستند و خواستار توقف نتیجه هستند اما بعید به نظر می‌رسد که ترامپ موفق شود.
این کارشناس مسائل سیاست خارجی در پایان گفت: از دل ملت امام حسین و ملت شهادت باید امت امام حسین و امت شهادت و در نهایت دولت مقاومت بیرون آید. سلیمانی تنها یک فرمانده نظامی نبود و ملاقاتش با آیت‌الله مصباح نشان داد که از آیت‌الله مصباح جنبه‌های تئوریک درس گرفت. قاسم سلیمانی بازدارندگی پایدار برای ما شکل داد. این بازدارندگی بود که ترامپ شبانه نمیتز را از منطقه خارج کرد.
گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha