جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم سالکرد شهید سلیمانی در دانشگاه افسری

حوزه/ دکتر حسینی با بیان این نکته که شهادت سردار سلیمانی چهره تروریستی مدعیان حقوق بشر در مبارزه با تروریسم را نشان داد، گفت: همگان دیدند که چگونه بزرگ قهرمان ضد تروریسم را بی رحمانه به شهادت می‌رسانند و مدعی مبارزه با تروریسم هم هستند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، دکتر سید محمد حسینی رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، عصر سه شنبه با حضور در مراسم اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در دانشگاه افسری امام علی(ع) با حضور دانشجویان، فرمانده‌هان و مسئول عقیدتی سیاسی دانشگاه با بیان شخصیت محبوب و جهانی حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: شهید سلیمانی هر چند در صحنه نبرد یک قهرمان و فرمانده نخبه و بی بدیل بود اما صرفا یک عنصر نظامی نبود بلکه در ابعاد گوناگون به ویژه تدبیر، درایت، تقوی، اخلاق و سلوک رفتاری ویژگی‌های ممتازی داشت. روستازاده‌ای که دامنه تاثیرگذاری و آوازه اش از روستا، شهر و استان و کشور فراتر بود و با نجات مردم منطقه از چنگال داعش چهره ای جهانی شد.  

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: سردار سلیمانی از یک فرمانده نظامی به یک اسطوره و الگو برای جوانان غیور ایران و جهان تبدیل شد. سردار دلها با اخلاص، صداقت، کیاست و معرفتی که داشت، توانست در یک ملاقات ۲ ساعته سیاستمدار ورزیده‌ای چون آقای پوتین را متقاعد کند که روسیه برای پایان دادن به حضور تروریست‌های داعش وارد جنگ با آنها در سوریه شود.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه سردار سلیمانی در حوزه های مختلف منشاء اثر بود؛ گفت: ایشان به فعالیت‌های فرهنگی هم اهتمام ویژه‌ای داشت و بنده وقتی که مسئولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را بر عهده داشتم از نزدیک شاهد بودم که ایشان به فعالیتهای فرهنگی، هنری و رسانه ای در جهان اسلام اهتمام خاص دارند و در این خصوص هیئت‌های مختلفی را از کشورهای اسلامی به ایران را هماهنگی  می کرد. مسافرت کنند تا همین افراد در بازگشت به عنوان گروه‌های مرجع در کشورهای خود حامل پیام انقلاب اسلامی باشند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: سردار سلیمانی اهل ایمان و عمل صالح بود؛ به مردم با تمام وجود عشق می ورزید، مردم هم متقابلا دلداده‌ و شیفته او بودند لذا هنگامی که با دستور مستقیم رئیس‌جمهور خبیث آمریکا شهید شد در ایران، عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین هنگامه‌ و حماسه‌ای برپا شد که یک جلوه آن تشییع جنازه میلیونی و تاریخی و در نوع خود بی‌نظیر بود.

حسینی با بیان این نکته که شهادت سردار سلیمانی  چهره تروریستی مدعیان حقوق بشر در مبارزه با تروریسم را نشان داد اظهار داشت: همگان دیدن که چگونه بزرگ قهرمان ضد تروریست را بی رحمانه به شهادت می‌رسانند و مدعی مبارزه با تروریسم هم هستند! آنها تصور می‌کردند اگر سردار سلیمانی شهید شود، جبهه مقاومت زمین‌گیر می‌شود اما نمی‌دانستند که شهادت چه آثار و برکاتی به ارمغان می آورد؟ و عاشقان و دوستداران شهید در سراسر منطقه، مصمم تر از گذشته راه شهید و مقاومت را ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بر نسل جوان، سربازان و نیروهای مسلح  است که به چنین انسان صالح، وارسته و عارف تأسی جویند و با سلوک و اندیشه شهدا بیشتر آشنا شوند تا دریابند که رمز و راز محبوبیت و موفقیت امثال سردار سلیمانی چیست و عزمشان برای گام نهادن در مسیر شهدا و مجاهدان راه خدا بیش از پیش جزم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha