جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حاج قاسم سلیمانی

حوزه/ نشست برخط علمی-پژوهشی با موضوع«تبیین شرایط موجود و راهکار حل مشکلات از منظر سردار سلیمانی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، دکتر سید جلال حسینی در نشست علمی-پژوهشی برخط با موضوع «تبیین شرایط موجود و راه کار حل مشکلات از منظر سردار سلیمانی» در جمع طلاب مدارس علمیه خواهران حضرت زهرا مرضیه(س) اصفهان، فاطمه الزهرا(س) نایین، فاطمه الزهرا(س) ورزنه، الزهرا(س) نطنز، الزهرا(س) دهاقان و صالحات فولادشهر، پیرامون شخصیت سردار سلیمانی گفت: ایشان خصوصیات متضادی داشتند؛ هم خیلی مهربان و هم خیلی شجاع بودند. تکفیری ها و آمریکایی ها حتی از اسم ایشان هراس داشتند،  فرمانده داعش پس از دستگیری ابراز کرد که اسم حاج قاسم را شنیدیم مقاومتمان شکسته شد و کم آوردیم.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک نظامی و سیاست مدار قوی  بود، در مذاکره از همه دیپلمات ها قوی تر بود، بسیار ولایی و مردم دار بود در مناطقی که سیل و زلزله و حوادثی پیش می آمد ایشان همیشه در صحنه حضور فعال داشتند.

حسینی، یکی از مهمترین مبانی و موضع در برابر دشمن و راهکار حل مشکلات از منظر سردار را اتحاد در اصول و مبانی دانست و گفت: اگر دشمن را دوست فرض کنیم، موجب انشقاق بین امت اسلامی و فراهم کردن زمینه شکست خواهد شد. مانند خوارج که وقتی معاویه قرآن ها را بر سر نیزه کرد، فکر کردند می توانند با معاویه مذاکره کنند.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه برای حل مشکلات کشور وجود دارد افزود: این دو دیدگاه نگاه به درون و نگاه به بیرون است که در نگاه به بیرونی که خاستگاه برخی افراد است و یک نوع تفکر غرب زدگی و خود تحقیری است، که افراد معتقدند آمریکا به دنبال نظم نوین جهانی است و آمریکا ابرقدرت است بنابراین نباید با او جنگید.

حسینی، نگاه به درون را منطقی بیان کرد و گفت: این اندیشه مقام معظم رهبری و انقلابیون است. این اندیشه این گونه است که ما مایلیم با دنیا ارتباط داشته باشیم، اما باید مستقل باشیم نه وابسته، در تمام آیات قرآن، خداوند هیچگاه اجازه تسلط دشمن بر ما را نداده است، خدا متعال می فرمایند: یهود و نصارا را دوست و سرپرست خود نگیرید و سلطه آن ها را نپذیرید و نگاهتان به دست دشمن نباشد .

وی در ادامه بیان کرد: بصیرت بدون معنویت فایده ای ندارد، اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، حمله خواهد کرد. هر زمان گرفتار شدیم به خاطر عدول از مسیر انقلاب بود و اگر اندیشه سازش رای بیاورد سیلی های محکم تری خواهیم خورد، باید مردم را بیدار کنیم و  تفکر انقلابی در جامعه را گسترش داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha