سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رئیس شورای شهر اردکان

حوزه/رئیس شورای اسلامی شهر اردکان بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی تأکید کرد و آن را موجب اصلاح ناهنجاری‌های اجتماعی جامعه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان اردکان با حضور حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی ­پور، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان و به منظور تشریح فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در ایام شیوع کرونا در کتابخانه آیت الله فاضل اردکان برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی ­پور، رئیس شورای اسلامی شهر اردکان  در این جلسه با بیان این‌که ترویج فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی می تواند جامعه را به سمت اصلاح ناهنجاری‌ها پیش ببرد، گفت: لازم است فعالان حوزه کتاب تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیرند تا شاهد بهبود شرایط فرهنگی اردکان باشیم.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان هم به ارائه گزارش عملکرد اداره متبوع خود در دوران شیوع ویروس کرونا پرداخت و عنوان کرد: کتابخانه‌های عمومی در این دوران با وجود تعطیلی فیزیکی، فعالیت‌های خود را تعطیل نکرده و در فضای مجازی به ارائه محتوا و خدمات می‌پرداختند.

وی در خصوص شرایط عمرانی برخی کتابخانه‌ها نیز گفت: نیاز است توجه ویژه‌ای به بازسازی و بهسازی کتابخانه‌های اردکان شود تا محیط برای اعضا و مراجعان دلپذیرتر و جذاب‌تر شود. در این ‌صورت می‌توان انتظار داشت افراد بیشتری به حضور و انس با کتابخانه تمایل پیدا کنند.

پایدار همچنین گزارشی از پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی کتابخانه در چند محله و منطقه شهری در اردکان ارائه کرد و از اعضای انجمن خواست در مکان‌یابی و اختصاص زمین و ساختمان مناسب به این امر، به یاری اداره کتابخانه‌های عمومی بشتابند.

وی تصریح کرد: مجموعه شهرداری و شورای شهر اردکان نیز آماده همکاری و تعامل با اداره کتابخانه‌ها برای بهبود شاخص‌های کمی و کیفی کتابخانه‌ای در اردکان است.

پیگیری اجرای برنامه‌های کتابخوانی در مناسبت‌های مختلف با همکاری دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، تعامل با آموزش و پرورش و شهرداری برای تخصیص یک دستگاه اتوبوس به منظور راه اندازی اتوبوس کتاب مدارس و رایزنی با اداره اوقاف و امور خیریه برای اختصاص فضای مناسب کتابخانه در مجتمع در حال احداث این ارگان در محله جنت‌آباد اردکان از جمله مصوبات این جلسه انجمن بود.

گفتنی است؛ در حال حاضر ۱۵ کتابخانه نهادی و مشارکتی در سطح شهرستان اردکان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha