جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سیدجلال رضوی مهر

حوزه/ رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان با بیان اینکه راه و مسیر آیت الله مصباح باید توسط شاگردان این عالم انقلابی ادامه پیدا کند، گفت: اگر امروز ایشان در جمع ما حضور ندارد، اما افکار نورانی و علوم معرفتی ایشان، محتوا ساز تولیدات بی‌مثال برای پشتیبانی علمی و عملی از دستاوردهای الهی و احکام آسمانی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با تسلیت ارتحال علامه مصباح، اظهار داشت: با رحلت این عالم انقلابی، امت بزرگ اسلام بار دیگر شخصیتی بی‌بدیل و عالمی جلیل در دانش الهی و معارف اسلامی را از دست داد.

وی، آیت‌الله مصباح را، علامه‌ای ذوالفنون دانست و گفت: تالیف ده‌ها کتاب و مقالات در موضوعات متعدد توسط علامه همچون مشعلی در جمع اندیشمندان جهان اسلام زبانزد و بی‌مثال و ماندگار است.

رئیس مجمع طلاب و فضلای همدان با تاکید بر اینکه وجود شریف آیت الله مصباح وقف اسلام و انقلاب بود، مطرح کرد: ایشان در برابر شدیدترین هجمه‌ها هرگز از اهداف به حق خود عقب نشینی نکرد و راه بیداری و بصیرت افزایی را با اعتماد به باورهای الهی ادامه داد.

وی افزود: ایشان از حضرت امام(ره) و علامه طباطبایی و آیت الله بهجت آموخته‌هایی بس فراوان و توشه‌هایی ناب در اندیشه خویش داشت و به دلیل این فرهیختگی و نخبگی، کرسی تدریس، تعلیم و تربیت آیت الله مصباح شهره آفاق بود و هم موسسه بنیان مرصوص او مرکز اجتماع جوانان عاشق و شیفته سعادت، کمال، علم، عمل، حکمت و معنویت بود.

نایب رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با بیان اینکه راه و مسیر آیت الله مصباح باید توسط شاگردان این عالم انقلابی ادامه پیدا کند، گفت: اگر امروز آیت الله مصباح در جمع ما حضور ندارد، اما افکار نورانی و علوم معرفتی ایشان، محتوا ساز تولیدات بی‌مثال برای پشتیبانی علمی و عملی از دستاوردهای الهی و احکام آسمانی است.

وی به تشریح دیگر ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح پرداخت و خاطر نشان کرد: این انسان وارسته و عالم ملکوتی، خود معلم بزرگ اخلاق حوزه‌های علمیه محسوب می‌شد که نه تنها در کلاس درس، که با رفتار خود هم آن را آموزش می‌داد و با کلام نافذش همچون آبی بروی آتش حرص و طمع بر دنیا را  از آدمی دور و عشق، جهاد و خلوص را بر سرزمین تشنگان احیا می‌کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه هجران این استاد بزرگ مصیبتی غیر قابل جبران خواهد بود، گفت: ارتحال برادر رهبری و حامی و مدافع اسلام ناب محمدی را به مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای و سایر مراجع و حوزه‌های علمیه و امت داغدار اسلام تسلیت عرض می‌کنم و برای آن فیلسوف بزرگ اسلام علو درجات و برترین جایگاه در جنت الهی را مسئلت می‌جویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha