جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
موسسه امام شیراز

حوزه/ مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز از برگزاری دوره تربیت «استاد طرح ولایت» در فارس یاد کرد و گفت: حدود ۲۰۰ نفر از سراسر استان فارس در طرح «استاد طرح ولایت» ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۰ نفر در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب کردند و از مجموعه این ۴۰ نفر که اکنون در حال مصاحبه هستند امید داریم تعدادی از این عزیزان مجوز رسمی تدریس طرح ولایت را در استان فارس و استان های جنوبی کشور داشته باشند.

حجت الاسلام قاسم جوکار در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، در خصوص موسسه امام خمینی(ره) واحد شیراز اظهار کرد: موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در قم تحت اشراف آیت الله مصباح یزدی است، در واقع یک دانشگاهی است که دانشجویان آن طلاب هستند.

وی در ادامه با تصریح اینکه در دوره کارشناسی حدود ۱۴ رشته علوم انسانی و دوره کارشناسی ارشد و دکتری نیز دانشجویان می توانند ادامه تحصیل دهند، اضافه کرد: استان فارس در کشور جزو نخستین استانی بوده که یک شعبه از موسسه امام خمینی(ره) از سال ۹۵ در آن تاسیس شده که به صورت هیئت رئیسه ای اداره می شود.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) واحد شیراز خاطرنشان کرد: این موسسه در شیراز کار خود را با رشته علوم تربیتی آغاز کرده و اکنون نیز نخستین دوره فارغ التحصیلان کارشناسی را داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که رشته های دیگر نیز به حد نصاب برسند برگزار خواهد شد، لازم به ذکر است ثبت نام دوره کارشناسی سال تحصیلی نیز از نیمه ماه آذر آغاز شده و تا اواخر دی ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام جوکار به شرایط ثبت نام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: طلاب باید سطح یک حوزوی را به اتمام رسانده باشند، البته طلابی که هم اکنون در پایه ششم مشغول تجصیل هستند می توانند ثبت نام کنند.

وی گفت: در کنار برگزاری دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد برنامه جانبی را نیز از جمله «طرح ولایت» برگزار کرده ایم، متقاضیان می توانند از افراد عادی، طلاب و دانشجویان مجامع فرهنگی باشند، اندیشه های بنیادین و معرفتی را در یک دوره کوتاه مدت فرا می گیرند، و در شیراز ما نیز دوره تربیت «استاد طرح ولایت» را برگزار کردیم که استان فارس در سراسر کشور نخستین استان بوده که این دوره را  برگزار می کند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: حدود ۲۰۰ نفر در از سراسر استان فارس در طرح «استاد طرح ولایت» ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۴۰ نفر در آزمون کتبی نمره قبولی را کسب کردند و از مجموعه این ۴۰ نفر که اکنون در حال مصاحبه هستند امید داریم تعدادی از این عزیزان مجوز رسمی تدریس طرح ولایت را در استان فارس و استان های جنوبی کشور داشته باشند،خبر دیگری که لازم است به اطلاع طلاب برادر پایه ده به بالا و خواهران سطح سه برسانم این است که آزمون تکمیل ظرفیت تربیت استادی طرح ولایت در بهمن ماه برگزار می شود که عزیزان میتوانند جهت شرکت در ازمون ثبت نام کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha