پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سانحہ مچھ

حوزه/ روحانیون پاکستانی گفتند: تأمین آرامش و نظم برای شهروندان هر کشوری اولین اولویت سیستم حکومتی آن کشور است و حمایت از جان و مال مردم اولین مسئولیت دولت است.

به گزارش گروه ترجمه خبر گزاری «حوزه» روحانیون پاکستانی شهادت ۱۱ کارگر معدن هزاره در منطقه ماخ بلوچستان را اثبات بدترین شکست دولت عنوان کردند و گفتند: تأمین آرامش و نظم برای شهروندان هر کشور اولین اولویت سیستم حکومتی آن کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین اصغر علی سیفی مسؤول وفاق المدارس شیعه پاکستان واحد قم گفت: قبل از اینکه در کشور جنگ داخلی فرقه ای، ملی و لسانی شروع شود، نهادهای دولتی باید به وظایف خود عمل کنند و این تروریست های بی رحم تکفیری را به محاکمه بکشند، و حتی مراکز مذهبی قلابی که در پی گسترش تفکر غیر اسلامی تکفیری در کشور هستند را تعطیل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مقصود علی دومکی سخنگوی مجلس وحدت مسلمین پاکستان هم با محکوم کردن این حادثه دلخراش گفت: قساوت و بربریتی که تروریست های بزدل هنگام بازی در نقش یزید به کارگران معدن ذغال سنگ غیر مسلح و بی گناه وارد کردند، هر فرد وظیفه شناس را در غم و اندوه فرو برد.

وی گفت: این حادثه دلخراش تروریستی ادامه نسل کشی شیعیان هزاره بود که از سالهای قبل جریان دارد و ما در غم این فاجعه دلخراش در کنار وارثان شهدا هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین وحید کاظمی دبیر مجلس وحدت مسلمین ایالت خیبر پختون خواه، کشته شدن ۱۱ نفر از شیعیان هزاره  را به شدت محکوم کرد و آن را توطئه ای جهانی علیه امنیت ملی خواند و گفت: پذیرش مسئولیت این حادثه توسط داعش حضور هر سازمان تروریستی بین المللی در خاک پاکستان را  تقویت می‌کند.

وی گفت: حمایت از جان و مال مردم اولین مسئولیت دولت است. ملت ما با تقدیم جان های گرانبها، عشق خود را نسبت به این کشور نشان داده است، ما دیگر توانایی تحمل آزمایشات را نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین سید سبطین حیدر سبزواری رئیس شورای علمای شیعه شمالی پنجاب پاکستان نیز شهادت ۱۱ معدنچی هزاره را اقدامی ناجوانمردانه تروریست ها خواند و گفت: مدتهاست شیعیان پاکستان در جاهای مختلف مورد هدف قرار گرفته اند و در صورت تداوم چنین وضعیتی، باید برای امنیت ملی فاتحه خوانده شود. کشوری که نتواند از شهروندان بی گناه خود محافظت کند عملکرد دولت حاکم و نهادهای دولتی خود را زیر سوال می برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شفقت حسین شیرازی مسوؤل امور خارجه مجلس وحدت مسلمین پاکستان قتل ۱۱ انسان بی گناه در ماخ بلوچستان را به شدت محکوم کرد و گفت: جانوران بی گناه هزاره حسینیه بی گناه را در ماچ بلوچستان به قتل رساندند. جانورانی که خصلت شمر را داشتند،  هزاره ی حسینی، میهن پرست و بی گناه را در مرکز بلوچستان ذبح کردند. دولت باید با ریشه کن کردن آنها و پشتیبان آنان، به مردم خود امنیت را فراهم کند.

سید علی بنیامین نقوی هم گفت: فاجعه ماخ یک حادثه تکان دهنده بود. علاوه بر اینکه گناه کارگران هزاره بودن بود، از شیعیان پاکستان بشمار می رفتند. 

وی گفت: میهن عزیز پاکستان، که بنیانگذاران آن نیز شیعه بودند و کسانی که از آن محافظت کرد، از خانواده نواب شیعه بودند، تمام دارایی خود را برای ساخت پاکستان سرمایه گذاری کردند اما افسوس که این کشور به کشتارگاه شیعیان حیدر کرار تبدیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha