شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

حوزه/ جلسه دفاع از پایان بررسی آرایه‌های ادبی سوره‌های یوسف و رعد با محوریّت تفسیر المیزان موسسه طلبه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مریم عابدی طلبه سطح سه رشته مدرسی ادبیات عرب موسسه آموزش عالی فاطمه الزهرا(س) اصفهان از پایان نامه خود با عنوان «بررسی آرایه‌های ادبی سوره‌های یوسف و رعد با محوریّت تفسیر المیزان» با راهنمایی حجت الاسلام و المسلمین  حسین شیر افکن و داوری حجت الاسلام و المسلمین جواد سلیمیان دفاع کرد.

وی ادامه داد: اعجاز قرآن از مباحث مهم علوم قرآنی، ادبیات عرب و کلام اسلامی است که به دلایل معجزه بودن قرآن می‌پردازد؛ اعجاز بیانی از معروف‌ترین وجوه اعجاز قرآن است. قرآن پژوهان چندین بعد برای اعجاز بیانی قرآن بیان کرده‌اند از جمله: فصاحت، بلاغت، حسن بیان و....

عابدی، بلاغت را از علوم بسیار مهم و از جمله فنون ادبی برای شیوایی و رسایی کلام دانست و گفت: بلاغت شاخه‌های سه‌گانه‌ی معانی، بیان و بدیع را در بر می‌گیرد و قرآن به عنوان کتابی که هم متن و هم محتوایش از سوی پروردگار نازل شده است از اعلی مراتب آن برخوردار است.

وی ادامه داد: در این پژوهش به بررسی برخی آرایه‌های ادبی از جمله آرایه‌های معانی، بیان و بدیع در دو سوره‌ی یوسف و رعد به روش توصیفی- تحلیلی و با استفاده از منابع کتابخانه‌ای پرداخته شده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha