جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با بیان این که انسانیت، فتوت و جوانمردی را سردار سلیمانی بیاموزیم،‌ تصریح کرد: شهید سلیمانی آن‌قدر ساده و بی‌تکلف بود که گفت بر روی قبرم بنویسید «سرباز».

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در یادواره نخستین سالگرد سردار دل‌ها، شهید قاسم سلیمانی که به‌همت دانشگاه فرهنگیان و با همکاری سازمان بسیج هنرمندان فارس، در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: این محفل به یاد بزرگ‌مرد عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) و سردار بزرگ مقاومت اسلامی شهید سلیمانی برگزار شده است که همه ما به این شخصیت علاقه‌مند هستیم و ارادت داریم.

وی، یکی از عوامل سازماندهی در دنیا و آخرت را محبت توصیف کرد و افزود: چیزی که مردم را در بهشت جمع می‌کند و همه را زیر یک پرچم می‌آورد محبت است و آنچه که ما را در جلسه شهید سلیمانی گردهم آورده باز هم محبت است و این محبت به شهید سلیمانی که محبت به همه ارزش‌های اسلامی و ایرانی است، ما را دور هم جمع کرده است.

نماینده ولی فقیه در فارس به تبیین ویژگی‌های شهید سلیمانی پرداخت و افزود: بسیاری از ویژگی‌ها در شخصیت شهید سلیمانی جمع بود، اما اگر بخواهیم تمام ویژگی‌های شهید را جمع کنیم، اهل فتوت، مردانگی و جوانمردی بود که این‌ها بسیاری از خوبی‌ها را در یک جا جمع می‌کند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه توقع این است که ما هم انسانیت و فتوت و جوانمردی را از این بزرگمرد بیاموزیم،‌ تصریح کرد: با شهید سلیمانی حس غربت نداشتیم و در تکلف نبودیم و نیستیم و آن‌قدر ساده و بی‌تکلف بود که گفت بر روی قبرم بنویسید «سرباز» مثل همه سربازها یعنی خودمانی و آدم با مرامی بود و این با مرام بودن شاید همان باشد که رهبر معظم فرمود ایشان یک مکتب بود.

وی با تصریح اینکه اگر مکتب شهید سلیمانی را ترویج ندهیم، هم خودمان، هم کشور و هم بشریت ضرر می‌کند، گفت: به دنبال این باشیم که مکتب شهید سلیمانی را رواج دهیم و تلاش در محیط دانشگاه باید این باشد که همه دانشگاهیان مانند مکتب شهید سلیمانی همدیگر را تحویل بگیرند و این یک خلقی است که در شهید سلیمانی بود پس باید انس گرفتن با یکدیگر را تمرین کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام با بیان اینکه مسئله دیگری که در شخصیت شهید سلیمانی بسیار ارزشمند بود، این بود که پای عهد و پیمان می‌ایستاد، گفت: رهبر معظم انقلاب در نماز خود برای این شهید فرمودند ما جز خوبی و صفا و صمیمیت چیزی از اینها سراغ نداریم و این را رهبرمان که یک پیمان با ایشان داریم، فرمودند.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویش تجدید عهد با رهبر معظم انقلاب در سالگرد شهید سلیمانی که در فضای مجازی برگزار شد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که اگر یک سرباز و مالک اشتری رفت، ما هم در حد خودمان پای حرفمان بایستیم و سربازی کنیم و این وفای به عهد شهید سلیمانی برای ما درس است لذا به پیمان خود با ولی امر عمل کنیم و مردانگی را از مرام شهید سلیمانی یاد بگیریم و تمرین کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha