جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تربیت فرزندان

حوزه/ نشست فرهنگی، پژوهشی با موضوع: «بررسی اثر خطاهای تربیتی والدین برآینده شغلی و زناشویی فرزندان در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها)فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام روح الله رحمانی، در نشست برخط با موضوع «بررسی اثر خطاهای تربیتی والدین برآینده شغلی و زناشویی فرزندان» در مدرسه علمیه الزهراء(سلام الله علیها)فریدن گفت: برای یک تربیت صحیح باید والد موفق داشته باشیم و والد موفق دارای دو ویژگی مهم و اساسی است.

وی ادامه داد: اولین ویژگی مهم والدین موفق آگاهی در موراد مختلف است، این آگاهی می تواند شامل آگاهی داشتن نسبت به برنامه های رشدی فرزندان، آگاهی نسبت به نیازهای وآهنگ های رشدی و دومین ویژگی مهم توانایی در انجام امور تربیتی است و هر والدی که این دو ویژگی ومهارت های آن را داشته باشد می تواند تربیتی موفق در مورد فرزندانش داشته باشد.

استاد حوزه در ادامه با اشاره به  مشکلات روانی مادر در دوران بارداری، گفت: بین استرس مادر در دوران بارداری و سلامت جسم و روان کودک رابطه مستقیم وجود دارد و بیشتر بیش فعالی فرزندان در استرس دوران بارداری ایجاد می شود. همچنین بین بارداری برنامه ریزی شده و رضایت زناشویی مادر با سلامت جسم و روان کودک رابطه مستقیم دارد و لذا اصل مهم در فرزند پروری توجه به آهنگ رشد و نیازهای روانی بنیادین است.

وی اظهار کرد: هر کس در زندگی دارای سه نیاز روانی بنیادین شامل: نیاز به ارتباط داشتن، نیاز به شایستگی، نیاز به خودمختاری که در دوره های مختلف رشد ایجاد می شود و بسیار دارای اهمیت می باشد .

حجت الاسلام رحمانی گفت: قواعد زندگی عبارتند از باید ها و نبایدهای نانوشته، الزاماتی که برای انسان اهمیت دارد،مسائلی که باعث می شود افراد دیگر را به عنوان الگو انتخاب کند، قواعدی که باعث می شود به شخصی علاقه پیدا کند یا از کسی متنفر شود، قوانینی که اگر شکسته شوند باعث افسردگی می شوند و دستورات ذهنی که اگر تهدید شوند سبب اضطراب می شوند،

وی، دوره اول زندگی را دارای سه طرح واره ناامنی، طرح واره بی اعتمادی و بد رفتاری و طرح واره محرومیت هیجانی دانست و گفت: هر کدام از این طرح واره ها نشانه هایی در بزرگسالی دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha