پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مهدی نجم - سمنان

حوزه/ حوزه علمیه خواهران استان سمنان جزو استانهای طلبه پرور است. مشتاقان زیادی برای یادگیری و تعلیم علوم دینی و حوزوی به حوزه وارد می شوند، آمار ۳ هزار طلبه خیلی قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی نجم، مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان به همراه معاونان خود، در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه  در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه بر هم افزایی و تعامل حوزه علمیه خواهران سمنان و رسانه حوزه در پوشش و انتشار برنامه ها، اخبار و رویداد ها در این حوزه علمیه  تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان این که حوزه علمیه خواهران این استان دارای ظرفیت های بسیار خوبی در عرصه های پژوهشی، علمی، راه اندازی مجتمع های آموزشی، آثار، کتب و برگزیده ها و شخصیتهای برتر علمی برای اطلاع رسانی وجود گفت: متأسفانه تا کنون این ظرفیت ها برای اطلاع رسانی مغفول مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین نجم اضافه کرد: این حوزه سابقه خوبی در عرصه فعالیت های دینی، تربیت طلبه و... دارد، ولی مردم از عملکرد حوزه علمیه خواهران خبر ندارند، به عنوان نمونه اساتید این حوزه در بحث تدوین کتب، جزء برترینها قرار گرفتند؛ یا در این استان چند رشته تخصصی شامل تفسیر، فقه، کلام، مهدویت و فقه خانواده راه اندازی شده است؛ یا ۵۰ اثر در قالب پایان نامه از سوی نشر هاجر منتشر شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان سمنان گفت: حوزه علمیه این استان جزء استانهای طلبه پرور است. مشتاقان زیادی برای یادگیری و تعلیم علوم دینی و حوزوی به حوزه وارد  می شوند، آمار ۳ هزار طلبه خیلی قابل توجه است، اما تا کنون این حرفها به گوش مردم نرسیده است، کسی مطلع نیست.

وی بیان داشت: رسانه حوزه می تواند گام قوی تری برای اطلاع رسانی این نوع فعالیت ها بردارد تا حوزه علمیه خواهران استان سمنان از حالت گمنامی بیرون بیرون بیاید و مسئولین حوزه علمیه بیش از گذشته نیازمند با همکاری و تعامل با مسئولین رسانه حوزه در امر اطلاع رسانی می باشند و امید است قدمهای مثبتی در این عرصه های مغفول مانده برداشته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha